کد خبر: 312041
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۴:۵۲:۱۳
| |

تایوان از تظاهرات هنگ‌کنگی‌ها علیه قانون استرداد حمایت کرد

وزیر امور خارجه تایوان حمایت خود را از تجمعات مخالفان قانون بحث‌برانگیز استرداد در هنگ کنگ، اعلام کرد.

تایوان از تظاهرات هنگ‌کنگی‌ها علیه قانون استرداد حمایت کرد
کد خبر: 312041
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۱۴:۵۲:۱۳

اعتمادآنلاین| روز نهم ژوئن، بیش از یک میلیون نفر در خیابان‌های هنگ‌کنگ به تظاهرات علیه اصلاحیه قانون استرداد پرداختند. این قانون در صورت تصویب، مجوز انتقال پناهندگان و فراریان را به مقامات قضایی دولت‌هایی که هنگ‌کنگ روابط خوبی با آن‌ها ندارد- از جمله سرزمین اصلی چین- فراهم می‌کند. تظاهرات هنگ‌کنگ هنوز در حال بالاگرفتن است.

در همین رابطه حساب وزارت امور خارجه تایوان در توئیتر به نقل از وزیر امور خارجه این منطقه پیام توئیتری زیر را منتشر کرد: من با صدها هزار نفر در هنگ‌کنگ که علیه لایحه استرداد و برای حاکمیت قانون مبارزه می‌کنند همراه‌ هستم. تنها نیستید و تایوان هم‌صدای شماست و اراده مردم پیروز خواهد شد.

در حال حاضر هنگ‌کنگ برای هفته‌های متعددی است که در وضعیت ناآرامی به دلیل اصلاحیه قانون استرداد به سر می‌برد؛ اصلاحیه‌ای که امروز چهارشنبه باید به رای گذاشته می‌شد اما با ایجاد اختلال معترضان در مراکز حکومتی و فرماندهی هنگ‌کنگ، رای‌گیری به زمان دیگری که اعلام خواهد شد، موکول شده‌ است.

منطقه هنگ‌کنگ که جز در مورد مسائل امور خارجه و نیز امور دفاعی از چین مستقل است، سیستم حقوقی مجزایی از این کشور دارد. مخالفان این اصلاحیه مدعی شدند در صورت مورد آزار یا تعقیب واقع شدن هر کدام از فعالان حقوق بشری یا اعضای سازمان‌های غیردولتی که فعالیت‌شان برای مقامات پکن، پایتخت کشور چین، خوشایند نیست، آنها تبدیل به "مرگ" هنگ‌کنگ خواهند شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها