کد خبر: 312054
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۲۱:۴۰:۰۰
| |

در ویدئوتیتر «اعتمادآنلاین» ببینید؛

علت ریزش قیمت خودرو چیست؟

ماه گذشته بازار خودرو با رشدی ناگهانی در قیمت مواجه شد و رکوردهایی جدید از جمله پراید 53 میلیونی و پژو 100 میلیونی به ثبت رسید. روند نزولی تولید در کنار کاهش عرضه و همچنین ورود پول‌های سرگردان به بازار خودرو علت اصلی انفجار قیمتی اخیر بودند، اما طی چند هفته اخیر روند نزولی قیمت خودرو آغاز شد.

حجم ویدیو: 1.59M | مدت زمان ویدیو: 00:00:53 دانلود ویدیو
کد خبر: 312054
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۲ ۲۱:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| علیرضا اصغرزاده - این روزها قیمت خودرو برخلاف ماه‌های گذشته که روند صعودی به خود گرفته بود با کاهش چندین میلیون تومانی مواجه شده است. این کاهش قیمت واکنش کارشناسان بازار خودرو و مردم را در پی داشت.

سعید موتمنی، رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو: بازار خودروهای داخلی کاهش پنج تا 15 میلیون تومانی را در بازار تجربه کرده و پیش‌بینی می‌شود این روند کاهشی در بازار ادامه داشته باشد.

علیرضا شکیبایی، رئیس بخش اقتصاد دانشگاه شهید باهنر کرمان: افزایش عرضه خودرو توسط شرکت‌های خودروساز و اینکه این عرضه در روزهای آینده افزایش بیشتری خواهد داشت، سبب کاهش قیمت خودرو شد.

زین‌العابدین صادقی، اقتصاددان: پلیس با فعالان سایت‌های مجازی که قیمت خودروها را به ‌صورت غیرمنطقی افزایش داده بودند برخورد کرد؛ این اقدام در کاهش قیمت خودرو موثر بود.

نورالله صالحی، اقتصاددان: عرضه و تقاضا بازیگران اصلی بازار خودرو هستند و اگر عرضه و تقاضا با یکدیگر برابر باشد، قیمت‌ها افزایش پیدا نمی‌کند.

محمدرضا نجفی‌منش، عضو اتاق بازرگانی تهران: آنچه برای قیمت‌ها در بازار خودرو اتفاق افتاده آغاز تخلیه حباب مصنوعی این بازار است و هنوز قیمت‌ها غیرواقعی است و باید کاهش یابد.

رئیس اتحادیه فروشندگان خودرو: یکی از دلایلی که بازار خودرو را در گذشته نابسامان کرد، نبود نظارت بر خودروسازی کشور بود.

کاهش قیمت خودرو دلایل دیگری از جمله بیم سرمایه‌گذاران و دلالان از آینده قیمتی بازار خودرو نیز دارد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها