کد خبر: 312169
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۰۷:۳۰:۰۰
| |

متواری شدن ده‌ها داعشی از اردوگاه‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک

مسئولان عالیرتبه عراقی اعلام کردند بین 40 تا 50 داعشی عراقی‌تبار که چندی پیش در شهرهای باغوز و هجین سوریه دستگیر شده بودند از اردوگاه‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک متواری شده‌اند.

متواری شدن ده‌ها داعشی از اردوگاه‌های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک
کد خبر: 312169
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۰۷:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| مسئولان عالیرتبه عراقی به رسانه‌های این کشور خبر دادند بین 40 تا 50 داعشی عراقی‌تبار که چندی پیش در شهرهای باغوز و هجین سوریه دستگیر شده بودند از اردوگاه های تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک متواری شده‌اند.

به گفته این مسئولان تعدادی آمریکایی با مراجعه به این مرکز، عراقی‌ها را به بهانه بازجویی با خود برده و دیگر اثری از آنها وجود ندارد.

به گزارش اعتمادآنلاین ، این در حالی است که برخی دیگر از منابع تاکید دارند نیروهای سوریه دموکراتیک این افراد را در مقابل گرفتن مبالغ هنگفتی پول آزاد کرده‌اند به خصوص که در میان آنها برخی از شخصیت‌های بارز گروه داعش هم به چشم می‌خورد.

یک مسئول در دفتر عادل عبدالمهدی، فرمانده کل نیروی مسلح عراق، در این رابطه گفت: کشورهای دوست به مسئولان عراقی اطلاع دادند که شماری از عراقی‌تبارها در جنگ باغوز توسط کردهای سوری دستگیر شده و بعد از مدتی نیروهای آمریکایی آنها را با خود برده‌اند. ما از سرنوشت این افراد اطلاعی نداریم چون آمریکایی‌ها آنها را نه به کردها بازگردانده و نه همراه با بقیه افراد دستگیر شده داعش تحویل عراق دادند.

او خبر داد: ما اطلاعاتی در مورد تعداد دقیق آنها، مشخصات‌شان یا جایگاهی که در داعش داشتند، نداریم اما سخن از شخصیت‌های خطرناکی از داعش است که عراقی‌تبار بوده و در جریان درگیری محاصره و حتی برخی از آنها بعد از زخمی شدن دستگیر شده‌اند.

در این حال نمایندگان پارلمان عراق آمریکا را به تلاش برای بازگردان گروه داعش از طریق حفظ داعشی‌های دستگیرشده در سوریه متهم کردند.

رزاق محیبس، نماینده پارلمان عراق، به پایگاه اطلاع رسانی موازین عراق گفت: اطلاعاتی که ما در اختیار داریم نشان می‌دهد که آمریکا این افراد را از نیروهای سوریه دموکراتیک تحویل گرفته اما به عراق تحویل نداده است. ما اجازه نمی‌دهیم آمریکا و نیروهای ائتلاف هیچ یک از عناصر این گروه تروریستی را که عراقی‌تبار هستند از ما مخفی کنند. ما از آنها می‌خواهیم تا این افراد نیز فوراً تحویل عراق شده تا محاکمه شوند.

علی البدیری دیگر عضو پارلمان عراق هم بر این باور است که آمریکایی‌ها این افراد را برای استفاده از آنها در شرایط بعدی در اختیار خود نگه داشته‌اند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها