سیلاب‌های بهاری به هزار و 200 مدرسه خسارت زد

مدیرعامل جامعه خییری مدرسه‌ساز کشور گفت: جاری شدن سیلاب بهاره در برخی استان‌ها به یک هزار و 200 مدرسه خسارت وارد کرده است.

سیلاب‌های بهاری به هزار و 200 مدرسه خسارت زد
کد خبر: 312201
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۳:۲۵:۵۸

اعتمادآنلاین| «محمدرضا جعفری» روز پنجشنبه در پیام ویدئویی که به بیست و یکمین جشنواره خیرین مدرسه ساز استان مرکزی ارسال کرده بود، افزود: 200 مدرسه از مجموع این مدارس باید نوسازی و تحویل آموزش و پرورش این مناطق شود.

وی ادامه داد: 2 هزار و 100 میلیارد ریال در جشنواره خیران مدرسه ساز کشور در استان تهران توسط خیران برای ساخت این مدارس تعهد شده است.

مدیرعامل جامعه خبری مدرسه‌ساز کشور یادآور شد: 70 مدرسه در زلزله سال گذشته استان کرمانشاه تخریب شد که با کمک خیران کشور 180 واحد ساخته و به آموزش و پرورش این مناطق تحویل شد.

جعفری گفت: جشنواره خیران مدرسه ساز امسال با رویکرد افزایش ایمنی مدارس با مشارکت خیران برگزار شده و امید می رود که با کمک خیران و بخش دولتی زمینه رفع مشکلات، ایمن سازی و استاندارد سازی کلاس‌های درس در کشور فراهم شود.

مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی نیز در این نشست گفت: 180 میلیارد ریال در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز این استان توسط خیران پارسال تعهد شد و تا کنون 80 درصد این تعهدات محقق شده است.

«حسین محمدی» افزود: با توجه به کمک‌های خیران مدرسه ساز استان مرکزی در بیست و یکمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان پیش بینی می‌شود تعهدات خیران در سال جاری نسبت به سال گذشته یک و نیم برابر افزایش یابد.

وی ادامه داد: 32 طرح آموزشی در سال گذشته توسط اداره کل نوسازی و تجهیز استان مرکزی به آموزش و پرورش استان تحویل شد که از مجموع این طرح‌ها 10 مورد به صورت تمام خیر ساز و 19 طرح به صورت مشارکتی توسط بخش دولتی و خیران ساخته و تجهیز شده است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی گفت: 620 میلیارد ریال سال گذشته علاوه بر کمک خیران توسط دولت برای ساخت و تجهیز مدارس استان هزینه شده است.

محمدی یادآور شد: پنج هزار و 74 کلاس درس تاکنون توسط اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و خیران استان استاندارد سازی شده است.

وی ادامه داد: 2 هزار و 188 کلاس درس در استان مرکزی نیازمند مقاوم سازی و استاندارد سازی دارند که هدایت خیران برای استاندارد سازی این کلاس‌ها از برنامه‌های اولویت دار این اداره کل در سال جاری است.

مدیر کل نوسازی و تجهیز مدارس استان مرکزی خاطر نشان کرد: 81 کلاس کانکسی در این استان وجود دارد که جمع آوری این کلاس‌ها از دیگر برنامه‌های اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس استان در سال جاری است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها