آمریکا به دنبال کم کردن آپشن‌های هواپیمای رئیس‌جمهور

دولت آمریکا به دنبال ساخت دو هواپیمای دیگر برای رئیس‌جمهور ایالات متحده با آپشن‌هایی کمتر از هواپیمای فعلی است.

آمریکا به دنبال کم کردن آپشن‌های هواپیمای رئیس‌جمهور
کد خبر: 312210
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۳:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| دولت آمریکا به دنبال ساخت دو هواپیمای دیگر برای رئیس‌جمهور ایالات متحده با آپشن‌هایی کمتر از هواپیمای فعلی است.

به گزارش اعتمادآنلاین ، خبرگزاری بلومبرگ خبر داد: ارتش آمریکا قصد دارد دو فروند هواپیما از نوع VC-25 را، که یکی از مدل‌های هواپیماهای بوینگ 747 محسوب می‌شود، برای تبدیل کردن آن به هواپیماهای مخصوص مسافرت رئیس‌جمهور این کشور خریداری کند.

بر اساس این گزارش، هواپیمای فعلی شماره یک آمریکا که دونالد ترامپ در حال حاضر با آن مسافرت می‌کند طی سال‌های 1986 تا 1990 ساخته شده و نیاز به تغییر و جایگزینی آن احساس شده است.

به اعتقاد کارشناسان، یکی از دلایل تاخیر در انجام این کار هزینه‌بر بودن تجهیز یک هواپیمای هم‌طراز با آن است که 5.3 میلیارد دلار یعنی رقمی معادل ساخت یک ناو هواپیمابر هزینه در بر خواهد داشت.

با این حال کارشناسان آمریکایی به این نتیجه رسیده‌اند که بهتر است برای کاهش هزینه برخی از آپشن‌های هواپیماهای جدید را کم کنند.

بر اساس پیشنهاد موجود، آپشن سوخت‌گیری در هوا از هواپیماهای جدید حذف می‌شود. این در حالی است که هواپیمای جدید با هر بار سوخت‌گیری قادر خواهد بود 5900 مایل دریایی را طی کنند. در مقابل هواپیمای فعلی قادر به طی کردن 7100 میل دریایی است.

هواپیمای فعلی قادر به حمل 80 مسافر است، اما هواپیماهای جدید تنها برای 71 مسافر گنجایش خواهد داشت.

همچنین در صورتی که جنگ طولانی رخ دهد، رئیس‌جمهور آمریکا مجبور است به جای هواپیمای خود از هواپیمای E-4B استفاده کند که دارای اتاق فرماندهی هوایی است و توانمندی سوختگیری در هوا را دارد.

به گفته پنتاگون، این اقدامات به دلیل اهمیت کاهش هزینه‌های نظامی انجام می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها