کد خبر: 312240
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۶:۲۵:۰۰
| |

وزیر ارشاد:

برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یک ضرورت است

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یک ضرورت است، عنوان کرد: این وزارتخانه از برگزاری هر چه بهتر این کنگره حمایت می‌کند.

برگزاری کنگره مشاهیر کُرد یک ضرورت است
کد خبر: 312240
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۶:۲۵:۰۰

اعتمادآنلاین| استاندار و مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان با وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی دیدار و پیرامون مسائل فرهنگی استان بحث و تبادل نظر کردند.

سیدعباس صالحی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ضمن قدردانی از تلاش‌های استاندار و مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان در جهت توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری در این استان بیان کرد: حوزه فرهنگ و هنر کردستان بایستی بیش از پیش مورد توجه باشد.

وی، پیگیری مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر توسط استاندار کردستان را قابل توجه دانست و اضافه کرد: خوشحال و خرسندیم که مسئولان کردستان با جدیت پیگیر مطالبات و مسائل حوزه فرهنگ و هنر هستند.

وی با بیان اینکه برگزاری کنگره مشاهیر کرد یک ضرورت است، گفت: این وزارتخانه با بسیج امکانات از برگزاری هر چه بهتر این کنگره حمایت می‌کند.

استاندار کردستان هم در این دیدار با اشاره به ظرفیت‌های فرهنگی استان، اظهار کرد: کردستان ظرفیت‌های قابل توجهی از منظر فرهنگی دارد، پیشینیه فرهنگی این استان و وجود هنرمندان نام آور در تمامی عرصه‌های هنری گواه این مدعاست.

بهمن مرادنیا، ارتقای سرانه فضای فرهنگی را یکی از مطالبات اصحاب فرهنگ و هنر استان برشمرد و افزود: در همین راستا پروژه تالار مرکزی سنندج و کلنگ زنی ساخت هشت ساختمان پلاتو در هشت شهرستان استان در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: خوشبختانه اعتبارات خوبی برای ساخت این فضاهای فرهنگی جذب شده است و بر اساس قراردادهای منعقده با پیمانکاران این پروژه‌ها امیدواریم طی ماه‌های آینده شاهد افزایش قابل توجه سرانه فضای فرهنگی استان باشیم.

استاندار کردستان در ادامه همچنین با اشاره به برگزاری کنگره مشاهیر کرد، گفت: کنگره مشاهیر کرد در روزهای 11 و 12 تیرماه سال جاری در سنندج با معرفی و تجلیل از 30 مشاهیر بین المللی «کُرد» و پنج کردشناس برگزار می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان نیز در این دیدار، مسائل و مشکلات حوزه فرهنگ و هنر استان را تشریح و خواستار جذب اعتبارات بیشتر برای توسعه فعالیت‌های فرهنگی و هنری استان شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها