بوریس جانسون پیروز دور نخست رای‌گیری برای ریاست حزب‌ محافظه‌کار انگلیس

بوریس جانسون در اولین دور رای‌گیری برای ریاست حزب محافظه‌کار انگلیس پیروز شد.

بوریس جانسون پیروز دور نخست رای‌گیری برای ریاست حزب‌ محافظه‌کار انگلیس
کد خبر: 312255
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۳ ۱۸:۲۸:۲۳

اعتمادآنلاین| در حال حاضر 10 کاندیدا برای جانشینی ترزا می اعلام آمادگی کرده‌اند، اولین رای‌گیری در میان نامزدهای محافظه کار برای جانشینی ترزا می امروز برگزار شد. در رای‌گیری محرمانه بین قانونگذاران حزب محافظه‌کار برای تعیین جانشین ترزا می در راس حزب محافظه‌کار انگلیس بوریس جانسون،‌ وزیر خارجه پیشین پیروز دور نخست این رای‌گیری شد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، جانسون از بین 313 رای 114 رای را از آن خود کرد در حالی که فاصله او از رقیبش جرمی هانت، وزیر خارجه کنونی این کشور بسیار زیاد بود، زیرا هانت 43 رای به دست آورد، در حالی که طبق اصول حزب،‌ سه نامزد از بین 10 نامزد کنار گذاشته شدند.

آندرآ لیدسام،‌ مارک هارپر و استر مک‌وی کم‌ترین رای را به دست آوردند و از کسب 17 رای لازم برای راه یافتن به مرحله دوم بازماندند.

نمایندگان حزب محافظه‌کار چند دور رأی‌گیری برگزار می‌کنند که در آن به نامزد مورد نظر خود رأی می‌دهند. در هر دور از رأی‌گیری کسی که کمترین رأی را به دست آورد از بین کاندیداها حذف می‌شود. رقیب اصلی بوریس جانسون، جرمی هانت وزیر خارجه کنونی برای جانشینی ترزا می است.

این روند رأی‌گیری به مدت چندین هفته انجام می‌گیرد و در نهایت احزاب محافظه‌کار می‌توانند بین دو نامزد نهایی یکی را انتخاب کنند.

چندی قبل ترزا می به دلیل ناکامی در اجرای بریگزیت استعفا کرد. وی در مقابل دفتر نخست وزیری گفت: اکنون برای من روشن شده که منافع بریتانیا با یک نخست وزیر تازه بهتر تامین می‌شود.

مت هنکاک وزیر بهداشت، دومینیک راب وزیر پیشین بریگزیت، آندرآ لیدسام رهبر پیشین مجلس عوام، بوریس جانسون وزیر امور خارجه پیشین، جرمی هانت وزیر امور خارجه کنونی، لوری استوارت وزیر توسعه بین‌الملل، استر مک‌وی وزیر پیشین کار، مارک هارپر وزیر پیشین مهاجرت، ساجد جاوید وزیر کشور و مایکل گوو، وزیر محیط زیست برای جانشینی ترزا می نامزد شدند.

می سه بار برای به سرانجام رساندن یک توافق جدایی از اتحادیه اروپا در پارلمان ناکام ماند. شهردار پیشین لندن در کمپین انتخاباتی‌اش اعلام کرد که وی خواهان خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بدون توافق است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها