کد خبر: 312429
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۴:۰۹:۵۱
| |

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران:

کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد/ احتمال افزایش غلظت ازن

حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از افزایش غلظت آلاینده ازن در هوای پایتخت طی ظهر و عصر امروز (24 خرداد) خبر داد.

کیفیت هوای تهران در شرایط سالم قرار دارد/ احتمال افزایش غلظت ازن
کد خبر: 312429
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۴:۰۹:۵۱

اعتمادآنلاین| ‌ حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران بیان کرد: بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، طی برخی ساعات بعد ازظهر امروز (24 خرداد) افزایش نسبی در غلظت آلاینده ازن پیش‌بینی می‌شود.

وی ادامه داد: هرچند این شرایط موقتی است و با افزایش تدریجی میزان ناپایداری جوی تا بعدازظهر، برخی ساعات همراه با افزایش میزان ابر و وزش باد است که در بهبود وضعیت کیفیت هوا موثر خواهد بود.

مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با بیان اینکه بر اساس نتایج پیش‌بینی کیفیت هوا با وجود افزایش موقتی غلظت برخی آلاینده‌ها از جمله ازن و ذرات معلق طی امروز، وضعیت کیفیت هوای بیشتر مناطق پایتخت در شرایط مساعد قرار دارد، گفت: به تدریج طی شب از میزان ناپایداری جوی کاسته می‌شود و با تداوم این شرایط تا صبحگاه فردا (25 خرداد) به همراه ازدیاد حجم تردد خودروها در اولین روز کاری هفته، طی برخی ساعات افزایش نسبی در غلظت آلاینده‌ها پیش‌بینی می‌شود.

به گفته شهبازی با تغییر شرایط جوی طی فردا بر سرعت وزش باد افزوده می‌شود و برای برخی ساعات وزش باد نسبتا شدید به بزرگی بالاتر از 5 متر بر ثانیه از سمت نواحی جنوب‌شرقی انتظار می‌رود که احتمال گرد و خاک محلی و افزایش موقتی غلظت ذرات معلق را به دنبال دارد.

وی در پایان با اشاره به اینکه کیفیت هوای 24 ساعت گذشته تهران منتهی به 11 صبح امروز با شاخص میانگین 68 در شرایط سالم قرار داشت، تصریح کرد: کیفیت هوای هم اکنون تهران نیز با شاخص میانگین 78 همچنان در شرایط سالم است.

ازن آلاینده‌ای ثانویه است که از طریق واکنش‌ شیمیایی بر اثر تابش آفتاب و برخورد با عناصری مانند ترکیبات آلی فرّار (VOC) تولید می‌شود. این آلاینده برای دستگاه تنفسی خطرناک است و کسانی که مشکلات تنفسی دارند، کودکان و زنان باردار بهتر است هنگام افزایش این آلاینده در هوا، تردد خود در سطح شهر را کاهش دهند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها