درخواست 600 شرکت آمریکایی از ترامپ برای پایان دادن جنگ تجاری با چین

600 شرکت آمریکایی در اعتراض به تصمیم رئیس‌جمهوری آمریکا برای تداوم اعمال تعرفه بر کالاهای چینی نامه‌ای سرگشاده به وی نوشته‌اند.

درخواست 600 شرکت آمریکایی از ترامپ برای پایان دادن جنگ تجاری با چین
کد خبر: 312461
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۵:۳۱:۰۳

اعتمادآنلاین| تارگت کورپوریشن، «شرکت والمرت» و همینطور بیش از 600 شرکت آمریکایی دیگر در روز پنجشنبه در نامه‌ای از «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا خواسته‌اند که به جنگ اقتصادی با چین و اعمال تعرفه‌ها بر کالاهای آن کشور پایان دهد.

این در حالیست که در روزهای 28 و 29 ژوئن ممکن است «شی جینپینگ» رئیس‌جمهوری چین و رئیس جمهور آمریکا دیداری مشترک داشته باشند. ترامپ اعلام کرده است که در صورت دست نیافتن به یک توافق مشترک با چین بر تمامی کالاهای وارداتی از این کشور تعرفه اعمال خواهد کرد.

کارشناسان سیاسی و اقتصادی احتمال دیدار این دو رئیس‌جمهور و توافق احتمالی را کم می‌دانند و همینطور اقتصاد جهانی را در ریسک افزایش تنش پیش‌بینی می‌کنند.

در این نامه آمده است: «ما در برابر افزایش تعرفه‌های کالاهای چینی اظهار نگرانی می‌کنیم و این مسئله را مخالف منافع شرکت‌های آمریکایی می‌دانیم و اعمال تعرفه را اهرمی تاثیرگذار در تحقق خواسته‌های آمریکا نمی‌دانیم. این تعرفه‌ها مالیاتی است که مستقیما بر شرکت‌های آمریکایی گذاشته شده است نه بر چین».

«والمارت» یکی از بزرگ‌ترین ارگان‌های خصوصی آمریکاست که در ارتباط مستقیم با مصرف‌کنندگان قرار دارد و معتقد است که تعرفه‌ها باعث کاهش قدرت خرید مردم آمریکا خواهد شد.

«دوگ مک میلون» مدیر عامل والمرت در این‌باره تاکید کرد: «ترامپ تنها به جنبه مثبت قضیه نگاه می‌کند و به کسانی که از این قضیه متضرر خواهند شد نگاه نمی‌کند.»

وی در ادامه نوشته است: «این تعرفه‌ها دو میلیون فرصت شغلی آمریکا را تحت تاثیر قرار خواهد داد و یک بازی باخت -باخت برای آمریکا به حساب می‌آید.»

کارشناسان معتقدند که این اعمال تعرفه ها دو هزار دلار سالانه به سبد خانوار یک خانواده چهار نفره آمریکایی ضرر خواهد رساند و در نهایت تولید ناخالص داخلی این کشور را به میزان یک درصد کاهش خواهد داد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها