کد خبر: 312471
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۵:۴۵:۰۲
| |

عامل حمله مسلحانه به مساجد نیوزیلند:

بی‌گناهم!

فرد متهم به 92 فقره جرم در پرونده حمله به دو مسجد در کرایست‌چرچ نیوزیلند خود را «بی‌گناه» دانست. او در ماه مه سال آینده میلادی محاکمه خواهد شد.

بی‌گناهم!
کد خبر: 312471
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۵:۴۵:۰۲

اعتمادآنلاین| این متهم در تاریخ 15 مارس با سلاح نیمه‌اتوماتیک به مسلمانانی که برای اقامه نماز جمعه به مسجد رفته بودند، تیراندازی کرد و 51 نفر را به قتل رساند و فیلم این تیراندازی را به طور زنده در فیس‌بوک پخش کرد.

برنتون تارانت 29 ساله به صورت ویدئویی و از تاسیساتی با تدابیر امنیتی حداکثری در اوکلند در جریان این جلسه حضور داشت و وکیل او ادعای بی‌گناهی او را در دادگاه مطرح کرد. اتهامات مطرح شده علیه تارانت شامل یک اتهام تروریستی نیز می‌شود.

حدود 80 تن از اعضای جامعه مسلمانان کرایست‌چرچ و ده‌ها تن از نمایندگان رسانه‌ها در این جلسه استماع حضور یافتند. جمعیت حاضر در این جلسه به اندازه‌ای بود که عده‌ای از حضار در اتاق دیگری نشستند و به طور ویدئویی دادگاه را دنبال کردند.

کامرون مندر، قاضی دادگاه عالی اظهار کرده است که محاکمه این متهم در تاریخ 4 مه سال آینده آغاز خواهد شد. پیش‌بینی‌شده است که محاکمه تارانت حدود شش هفته به طول بینجامد، با این حال به گفته مندر، وکلای مدافع بر این باورند که این روند می‌تواند به طرز قابل توجهی طولانی‌تر شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها