کد خبر: 312493
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۸:۲۰:۰۰
| |

در قسمت سی‌ام «سلول گفت‌وگو» ببینید

از پلخمون مشهد تا وردپرس کارتون پرتغال در گفت‌وگوی اعتمادآنلاین با علیرضا پاکدل

علیرضا پاکدل از کارتونیست‌هایی است که نقش بسیار موثری در قوت گرفتن جریان کارتون و کاریکاتور مشهد ایفا کرده است. او ثابت کرد که می‌شود از شهرستان شروع کرد و در همان جا ادامه داد و موفق هم بود. علیرضا توانست معتبرترین جوایز این حوزه را در سطح ملی و بین‌المللی کسب کند و طراح معتبرترین نشریات ایرانی باشد.

حجم ویدیو: 26.43M | مدت زمان ویدیو: 00:17:48 دانلود ویدیو
کد خبر: 312493
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۴ ۱۸:۲۰:۰۰

اعتمادآنلاین| کارتون و کاریکاتورایران بیشتر در پایتخت متمرکز است. عمده جریان‌های مهم در این حوزه هم در تهران اتفاق افتاده است. شاید این محصول دوران قبل از اینترنت بود. با آمدن اینترنت همه تعریف‌ها عوض شد. این تغییرات در بسیاری موارد ساختاری بود. کارتون و کاریکاتور هم از این قاعده مستثنی نبود. اولین اتفاق در این حوزه پا گرفتن کانون‌های فعال کارتون و کاریکاتور در شهرستان بود.

سه مرکز استان فعال‌تر از بقیه بودند: تبریز، اصفهان و مشهد. علیرضا پاکدل از کارتونیست‌هایی است که نقش بسیار موثری در قوت گرفتن جریان کارتون و کاریکاتور مشهد ایفا کرده است. او ثابت کرد که می‌شود از شهرستان شروع کرد و در همان جا ادامه داد و موفق هم بود. علیرضا توانست معتبرترین جوایز این حوزه را در سطح ملی و بین‌المللی کسب کند و طراح معتبرترین نشریات ایرانی باشد.

پاکدل را شاید نتوان در حزب و جریان خاصی جا داد. او در جایی بیرون از این جریان‌ها ایستاده و به همین دلیل کارهایش عمدتاً از سوی هر دو تفکر عمده موجود سیاسی مورد استفاده قرار گرفته است. او حالا هدایت کارتون‌های نشریه پلخمون مشهد را به عهده دارد و در تهران هم با نشریات متعددی همکاری می‌کند. مصاحبه سلول گفت‌وگو را با یک مشهدی اینترنشنال ببینید و بشنوید.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها