کد خبر: 312501
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۶:۵۹:۰۰
| |

تصاویری مبهم‌تر از فرود فضانورد آمریکایی در ماه؛

ویدیویی که مضحکه مخاطبان شد

ویدیوی منتشره آمریکایی ها با ادعای دست داشتن ایران در حمله به دو نفتکش در دریای عمان آنقدر غیرحرفه ای، مملو از اشتباه و تناقض است که اکثر کاربران شبکه های اجتماعی و مخاطبان رسانه های خارجی آن را دستمایه طنز و تمسخر قرار دادند.

ویدیویی که مضحکه مخاطبان شد
کد خبر: 312501
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۶:۵۹:۰۰

اعتمادآنلاین| در بررسی حاضر، نظرات مخاطبان عربی و غربی در ذیل اخبار مرتبط با ویدئوی انتشاری در نمونه‌ای متشکل از حساب‌های توییتری پنج رسانه شامل «روزنامه رأی الیوم چاپ لندن و شبکه اسکای نیوز وابسته به امارات متحده عربی، شبکه بی بی سی انگلیس، شبکه سی ان ان آمریکا و شبکه ای بی سی نیوز آمریکا» منعکس شده است؛ نظراتی که آمیزه ای از سوال درباره تناقضات ویدئو، اظهار شگفتی از طراحی ناشیانه سناریوی ایران ستیزی، کیفیت بحث برانگیز ویدئوی مورد اشاره و طنزهای کاربران در این باره است.

نکته جالب توجه در واکنش اینترنتی مخاطبان رسانه‌ها به ویدئوی انتشاری آمریکایی‌ها این است که در میان انبوه نظرات به ندرت می‌توان نظری را مشاهده کرد که بر ادعای آمریکایی‌ها مهر تأیید زده باشد و نظرات متعددی عکس این حالت را صادق می‌دانند یعنی باور دارند که این حملات، کار آمریکا، رژیم صهیونیستی یا همپیمانان منطقه‌ای آنها مانند عربستان سعودی و امارات است.

بخشی از نظرات کاربران و مخاطبان این رسانه‌ها در ادامه می‌آید:

خنده بازاری ساخت عربستان سعودی و امارات که ترامپ را به دردسر می‌اندازد.

ادعا می‌کنند که ماجراجویان را در حین ارتکاب عملیات دیده‌اند پس چرا دستگیرشان نکردید شما که ادعا می‌کردید می‌توانید مورچه‌ای که روی زمین راه می‌رود هم بازداشت کنید…وزیر خارجه ما هم با چشمانی مست می‌گوید آمریکایی‌ها راست می‌گویند.

شبیه فریب‌های ناقص تونی بلر و ناقص‌تر از او کالین پاول قبل از جنگ با عراق است.

چه کسی از این انفجارها سود می‌برد؟ آمریکا، دشمن صهیونیستی، امارات و عربستان.

حتی ویدئویی که از ورود اولین انسان به کره ماه منتشر شد هم از این ویدئو وضوح بسیار بیشتری داشت…بعد از حادثه انفجارهای اول، نظارت بر محموله‌های دریایی 50 برابر بیشتر شد. چگونه مین‌های ادعایی کاشته شدند؟

کشتی‌های مورد حمله سیگنال درخواست کمک فرستادند و اگر مین گذاری در کار می‌بود طبیعی است که برای مین زدایی باید قایق جنگی وارد عمل شود. سازمان جهانی دریانوردی باید امارات و عمان و سایرین را مواخذه کند که به کمک نشتافتند. از حیث فنی هم امکان مین زدایی به این راحتی وجود ندارد. حتی دریانوردان ساده هم این را باور نمی‌کنند. مین دریایی، پروانه نشسته بر بدنه کشتی نیست که با بازی کودکانه بتوان آن را جداسازی کرد.

گفتنی است،این دومین حمله به نفت کش‌های خلیج فارس در ماه‌های اخیر است. چند نفتکش عربستان و امارات نیز روز 22 اردیبهشت در نزدیکی بندر «الفجیره» امارات عربی متحده هدف حمله خرابکارانه قرار گرفتند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها