کد خبر: 312515
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۸:۲۶:۰۰
| |

شاناهان:

علیه ایران، ائتلاف جهانی می‎‌سازیم

سرپرست وزارت دفاع آمریکا مدعی است واشنگتن به دنبال جلب حمایت بین‌المللی از موضع خود در مورد حمله به نفتکش‌های شناور در دریای عمان است.

علیه ایران، ائتلاف جهانی می‎‌سازیم
کد خبر: 312515
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۸:۲۶:۰۰

اعتمادآنلاین| «پاتریک شاناهان» کفیل وزارت دفاع آمریکا می‎گوید: دولت «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری این کشور روی حصول اجماع‌ نظر بین‌المللی درباره حادثه دریای عمان متمرکز شده است.

این در حالی است که واشنگتن، از همان ابتدای وقوع حادثه، بدون ارائه هیچ‎گونه مدرکی، حمله به دو فروند نفتکش شناور در این منطقه را به ایران نسبت داد.

به ادعای شاناهان، علاوه بر او، «جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید و «مایک پمپئو» وزیر خارجه آمریکا در تلاش برای حصول این هدف سهیم هستند.

شاناهان در پاسخ به این سوال که آیا آمریکا در مواجهه با این رویداد، به دنبال اعزام نیرو یا تجهیزات بیشتر به منطقه است، مدعی شد: می‎دانید که ما همیشه احتمالات زیادی را در نظر می‎گیریم. اما او بار دیگر با تمرکز بر مقوله اجماع‌نظر، مدعی شد: به این وضعیت نگاه کنید، یک کشتی نروژی، یک کشتی ژاپنی، عربستان سعودی، امارات و اینکه 15 درصد از نفت جهان از تنگه هرمز می‎گذرد. بنابراین، از بابت اینکه مبادا اوضاع بدتر شود؛ نیازمند طرح احتمالات زیادی هستیم. همچنین باید در مواجهه با این وضعیت بین‎المللی، دایره جلب حمایت بین‌المللی خود را وسیع‌تر کنیم.

به ادعای شاناهان، نقش پنتاگون شامل تبادل اطلاعات، مشابه همان کاری است که واحد فرماندهی مرکزی آمریکا انجام داد.

گفتنی است گروه تروریستی سنتکام، با انتشار فیلمی بی‌کیفیت، مدعی شد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در حمله به نفتکش‌ها دخیل بوده است.

شاناهان در این‌باره مدعی شد: هر قدر جایز باشد؛ اطلاعات را علنی کرده و در اختیار دیگران قرار می‌دهیم. قصد ما همین است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها