کد خبر: 312516
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۸:۲۷:۵۱
| |

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب:

لازمه اقتصاد مستقل و آزاد اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات است/ برای مبارزه با فساد به همه قوانین این حوزه توجه شود

محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب گفت: قوانین مربوط به پولشویی درآمدها و امثال آن یک مجموعه است که زودتر باید به همه آنها سامان دهیم. حذف معاملات و مزایده‌ها و مناقصات دولتی، قانون منع مداخله دولت، تعارض منافع و امثال آن‌ها باید اجرایی و برای آنها کار گسترده‌ای انجام شود.

لازمه اقتصاد مستقل و آزاد اجرای قانون رسیدگی به دارایی مقامات است/ برای مبارزه با فساد به همه قوانین این حوزه توجه شود
کد خبر: 312516
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۸:۲۷:۵۱

اعتمادآنلاین| محمود میرلوحی، فعال سیاسی اصلاح‌طلب در ارتباط با ابلاغ اجرای قانون رسیدگی به دارایی‌های مقامات و مسئولان از سوی رئیس قوه قضائیه بیان کرد: قانون اساسی ما این موضوع را از اول یعنی در همان سال 1358 پیش‌بینی کرده بود. در آن سال‌ها ایران جزو معدود کشورهایی بود که خود را ملزم به انجام دادن این قانون کرد. حالا اینکه چرا در این سال‌ها اجرایی نشد یک بحث جداگانه است.

وی ادامه داد: در دنیای امروز شرایط خیلی حساس‌تر شده تا آنجایی که در بعضی کشورها گفته می‌شود از قتل می‌شود فرار کرد اما از مالیات نه.

میرلوحی افزود: در آمریکا دو بحث درباره ترامپ وجود دارد، یکی مداخله روسیه در انتخابات و یکی دیگر فرار مالیاتی او. در کشورهای اروپایی هم برای مهم‌ترین سیاستمدارانشان این موضوع مطرح می‌شود. در واقع امروز در سراسر جهان حساسیت‌های گسترده‌ای درباره این موضوع ایجاد شده است. حتی الان نتانیاهو در باب همین مسئله دارد محاکمه می‌شود.

وی با اشاره به قوانین داخلی ایران برای جلوگیری از ایجاد فساد خاطر نشان کرد: در ایران به نظر می‌آید که متأسفانه بحث دارایی‌ها، مالیات و اصل 49 خوب اجرایی نشده است که یک مرتبه کسی 3 هزار میلیاد را اختلاس می‌کند. اما برای کشوری چون ما که می‌خواهد اقتصاد مستقل و آزاد داشته باشد اجرایی شدن این قوانین الزامی است.

این فعال سیاسی گفت: بحث لوایح چهارگانه هم در همین راستا است. به طوری کلی باید گفت اقدامات اخیر قوا برای مبارزه با فساد خوب است اما در مرحله اجرایی شدن کامل نیست. همین الان در برخی کشورها 5 هزار دلار حواله شده در سیستم ثبت و قابل پیگیری است اما در ایران این امکانات مهیا نیست.

وی در پایان گفت: قوانین مربوط به پولشویی درآمدها و امثال آن یک مجموعه است که زودتر باید به همه آنها سامان دهیم. حذف معاملات و مزایده‌ها و مناقصات دولتی، قانون منع مداخله دولت، تعارض منافع و امثال آن ها باید اجرایی شده و برای آنها کار گسترده‌ای انجام شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها