کد خبر: 312528
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۸:۵۳:۰۲
| |

دو سال پس از فاجعه گرنفل در لندن + ویدئو

مراسم دومین سالروز آتش‌سوزی در برج مسکونی گرنفل در غرب لندن، با شرکت آحاد مردم، خانواده قربانیان و تعدادی از مقامات دولت و نیز شهردار لندن، برگزار شد.

دو سال پس از فاجعه گرنفل در لندن + ویدئو
کد خبر: 312528
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۸:۵۳:۰۲

اعتمادآنلاین| در مراسم دومین سالروز آتش‌سوزی در برج مسکونی گرنفل در یک کلیسا، خانواده قربانیان سخن گفتند و تعدادی از هنرمندان، از جمله تعدادی از ساکنان گرنفل، سخنرانی کردند و یاد قربانیان را گرامی داشتند. سپس جمعیت در سکوت، به سمت محل برج سوخته گرنفل راهپیمایی و شاخه‌های گل در کنار برج قرار دادند.


تعدادی از راهپیمایان گفتند، از اینکه پس از دو سال، بررسی جامعی در این‌باره انجام نشده، پرسش‌های فراوانی بی پاسخ مانده، هیچ مسوولی به مجازات نرسیده و وضعیت باقی‌ماندگان فاجعه تثبیت نشده است، انتقاد کردند.


در مراسم امروز که زنگ کلیساهای محله 72 بار به صدا درآمد و سپس به احترام 72 قربانی این فاجعه، 72 ثانیه سکوت شد، تعدادی از ایرانیان نیز با با قرار دادن شاخه‌های گل، با قربانیان گرنفل از جمله دست‌کم سه ایرانی این فاجعه یعنی دو خواهر سکینه و فاطمه افراسیابی و نیز حمید قانی، ابراز همدردی کردند.


دو سال پس از آتش‌سوزی در برج گرنفل، رسانه‌های انگلیس گزارش می‌دهند 328 برج مسکونی دیگر در انگلیس، با آلومینیومی آتش گیرنده، مشابه گرنفل، پوشانده شده‌اند که درباره 221 برج، هیچ اقدامی برای تعویض پوشش‌ها صورت نگرفته است.


براساس این گزارش‌ها، تا پایان ماه می امسال، 105 برج نیز در آزمون‌های ایمنی در انگلیس، رد شده‌اند و بدین ترتیب، خطر در کمین بیش از 60 هزار ساکن این برج های ناایمن است.


دو سال پیش در چنین روزی، برج مسکونی گرنفل در محله کنزینگتون لندن، آتش گرفت و 72 نفر در آن سوختند.

منبع: صداوسیما

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها