معاون کل وزارت بهداشت:

مدیریت مصرف خون در مراکز درمانی ضروری است

ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت، مدیریت مصرف خون و نظارت بر اتلاف خون در مراکز را ضروری خواند و بیان کرد: سازمان انتقال خون روش‌های استفاده از جایگزین‌های حجیم کننده خون و استفاده از خون اتولوگ را هم آموزش دهد.

مدیریت مصرف خون در مراکز درمانی ضروری است
کد خبر: 312544
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۰۹:۰۴:۳۲

اعتمادآنلاین| ‌ ایرج حریرچی، معاون کل وزارت بهداشت در اجلاس مدیران کل استانی سازمان انتقال خون، ضمن قدردانی از این سازمان به دلیل رسیدن به شاخص 27 اهدای خون به ازای هر هزار نفر که با استانداردی در حد اروپا برابری کرده و بالاتر از استاندارد آمریکا است، گفت: تهیه پلاسمای ایرانی برای تامین فرآورده‌های مشتق از پلاسما و توزیع عادلانه خون و فرآورده‌های آن در سطح کشور و نظارت از رگ دهنده تا رگ گیرنده دستاوردها و اقدامات بزرگی است که توسط این سازمان انجام می‌شود.

معاون کل وزارت بهداشت افزود: سازمان انتقال خون بدون هیچ مشکلی، تهیه و توزیع خون و فرآورده‌های خون را عهده‌دار شده و به انجام می‌رساند و ضمن توسعه منابع، ارتقای استانداردها و فعالیت‌ها، مستقل و بدون حاشیه و بدون دخالت وزارت بهداشت این کارها را انجام می‌دهد و دارای دستاوردهای بزرگی است و من از طرف وزارت بهداشت، دولت و نظام از شما تشکر می‌کنم.

معاون کل وزارت بهداشت، ضمن تبریک به مناسبت روز جهانی اهدا کنندگان، مدیریت مصرف خون و نظارت بر اتلاف خون در مراکز را ضروری خواند و افزود: سازمان انتقال خون روش‌های استفاده از جایگزین‌های حجیم کننده خون و استفاده از خون اتولوگ را هم آموزش دهد.

وی ضمن تقدیر از اهدا کنندگان خون، آنان را مشتریانی دانست که بدون نیاز به چیزی به ما مراجعه می‌کنند و اگر مشتری شاه است آنان شایسته احترام و تکریمی فراتر از آن هستند، زیرا خون خود را بدون چشمداشت اهدا می‌کنند و نظارت بر تکریم ایشان سرمایه اجتماعی سازمان انتقال خون را تشکیل می‌دهد.

معاون کل وزارت بهداشت در پایان، حکم ابقای مدیر عامل سازمان انتقال خون را که به امضای دکتر نمکی وزیر بهداشت، درمان وآموزش پزشکی رسیده بود به دکتر پور فتح اله تقدیم کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها