معاون وزیر صنعت:

نیمی از صادرات غیرنفتی پارسال به کشورهای همسایه انجام شد

معاون طرح و برنامه وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: حدود 23.4 میلیارد دلار از مجموع 46 میلیارد دلار صادرات غیرنفتی پارسال به 15 کشور همسایه ایران انجام شد.

نیمی از صادرات غیرنفتی پارسال به کشورهای همسایه انجام شد
کد خبر: 312642
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۱:۰۲:۱۵

اعتمادآنلاین| سعید زرندی امروز (شنبه) در نشست خبری در جمع خبرنگاران، از توسعه صادرات غیرنفتی به عنوان یکی از هفت برنامه و محور اصلی وزارت صنعت، معدن و تجارت در فضای سخت تحریم‌ها اشاره کرد و افزود: با توجه به دشواری تبادلات بین المللی، در سال 98 توسعه صادرات غیرنفتی را با تمرکز بر کشورهای همسایه و همجوار در دستور کار داریم.

وی بیان داشت: توسعه تولید و تعمیق ساخت داخل، توسعه معادن و صنایع معدنی، استفاده از شرکت‌های دانش بنیان برای تبدیل مونتاژکاری به تولید، مدیریت بازار و ساماندهی لجستیک تجاری، بهبود فضای کسب و کار در رابطه با محیط داخل وزارت صنعت و تامین مالی و توسعه سرمایه گذاری، سایر برنامه‌های پیش بینی شده وزارتخانه در سال 98 است.

زرندی ادامه داد: در محور نخست یعنی توسعه تولید و تامین ساخت داخل، در نظر داریم از تجربه و دانش بنگاه های داخلی برای خودکفایی استفاده کنیم و در این راستا وضعیت واردات به کشور و میزان وابستگی ها بررسی شد.

وی اظهار داشت: از مجموع 42 میلیارد دلار واردات سال 97، نزدیک به 35 میلیارد دلار آن مربوط به واردات کالاهای صنعتی بوده که 12 میلیارد دلار آن مربوط به 55 ردیف کد تعرفه ای و به طور عمده قطعات منفصله خودرو بوده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها