کد خبر: 312673
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۱:۵۳:۲۱
| |

تا پایان مردادماه امسال؛

تولید بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور 250 مگاوات افزایش می‌یابد

محسن امیری، معاون برنامه ریزی و عملیات نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت عنوان کرد: در سال رونق تولید و با هدف عبور از پیک مصرف برق، تولید بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور 200 تا 250 مگاوات افزایش خواهد یافت.

تولید بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی کشور 250 مگاوات افزایش می‌یابد
کد خبر: 312673
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۱:۵۳:۲۱

اعتمادآنلاین| محسن امیری، معاون برنامه ریزی و عملیات نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت امروز در یک نشست خبری گفت: ظرفیت کنونی این نیروگاه 2868 مگاوات است که در سال 91 به طور کامل به بهره برداری رسید. این نیروگاه که شامل دو فاز می شود عنوان بزرگترین نیروگاه سیکل ترکیبی کل کشور را با تامین 5 درصد برق کل شبکه به خود اختصاص داده است.

وی با اعلام اینکه یک سوم برق مورد نیاز پایتخت توسط این نیروگاه تولید می شود، ادامه داد: در راستای تحقق شعار سال 98 مبنی بر رونق تولید، طبق برنامه ریزی و طراحی انجام شده پروژه ای با عنوان مدیا تعریف شده است که با راه اندازی آن 200 مگاوات به ظرفیت تولید برق این نیروگاه اضافه خواهد شد.

این مقام مسئول در پاسخ به خبرنگار مهر درباره راندمان این نیروگاه و رقم نهایی تولید برق آن گفت: این نیروگاه جزو جوان ترین نیروگاه های کشور است و طبق طرح مدیا 200 تا 250 مگاوات به ظرفیت تولید برق آن افزوده خواهد شد و با در نظر داشتن جوان بودن آن باید گفت که راندمان این نیروگاه سیکل ترکیبی معادل 45 تا 46 درصد با استفاده از توربین های کلاس E است که بالاترین رقم راندمان کشور به شمار می رود و می توان وضعیت راندمانی آن را مطلوب توصیف کرد.

به گفته امیری، سیستم مدیا سریع ترین و مناسب ترین سیستم افزایش ظرفیت اسمی این نیروگاه است و در حال حاضر تجهیزات این پروژه در حال نصب است و 80 درصد از امور مربوط به این پروژه انجام شده است.

معاون برنامه ریزی و عملیات نیروگاه سیکل ترکیبی شهدای پاکدشت، زمان بهره برداری از فاز یک پروژه مدیا که منجر به تولید 100 مگاوات برق خواهد شد را پایان خرداد ماه سال جاری اعلام کرد و افزود: 100 تا 150 مگاوات باقی مانده نیز تا پایان مرداد 98 به بهره برداری می رسد و به ظرفیت تولید اضافه می شود.

وی با تاکید بر اینکه امسال مشکلی برای تامین برق در ایام پیک مصرف نداریم، اظهار داشت: تعمیرات اساسی این نیروگاه به طور دقیق در زمان معین انجام شده است. گفتنی است 80 درصد تجهیزات مورد استفاده در این نیروگاه ایرانی است و 20 درصد تحت لایسنس آلمان قرار دارد.

امیری هزینه انجام پروژه مدیا را یک بیستم هزینه احداث یک واحد گازی در نیروگاه دانست و توضیح داد: مطالبات مان را از طریق تهاتر با وزارت نیرو تقریباً به صفر رسانده ایم و در حال حاضر مطالبه خاصی نداریم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها