عضو شورای شهر تهران:

1200 مرجع صدور پروانه ساخت و ساز در پایتخت وجود دارد/ تفرق سیاسی و بخشی‌نگری در پایتخت در اوج قرار دارد

محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران گفت: در حال حاضر 1200 مرجع صدور پروانه وجود دارد که این تعداد نشان می‌دهد بخشی‌نگری در پایتخت بسیار گسترده شده است.

1200 مرجع صدور پروانه ساخت و ساز در پایتخت وجود دارد/ تفرق سیاسی و بخشی‌نگری در پایتخت در اوج قرار دارد
کد خبر: 312681
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۲:۰۸:۳۴

اعتمادآنلاین| ‌ محمد سالاری، رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران در حاشیه همایش باید‌ها و نباید‌ها بیان کرد: اداره کل حریم معاونت شهرسازی و معماری شهر تهران با همکاری شهرداری منطقه 22 همایشی را با عنوان باید‌ها و نباید‌های حریم تهران طی هفته گذشته برگزار کرد که به دلایل مختلفی اهمیت فراوان دارد.

وی با بیان اینکه حریم تهران 10 برابر قانون طرح تفصیلی شهر تهران را شامل می‌شود، افزود: حال مشکلات و چالش‌هایی در مقابل مدیریت هماهنگ حریم پایتخت و همچنین مجموعه مداخلاتی در این حوزه وجود دارد که موجب شده است تهران به کانون جمعیتی بدل شود، لذا باید در برنامه‌های بالادستی و تصمیم‌گیری مدیریت شهری تجدیدنظر بزرگی صورت گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: بررسی‌های نشان می‌دهد مجموعه شهری تهران در سال 1335 حدود 21 نقطه شهری و کانون جمعیتی داشته است که بعد از گذشت نزدیک به 60 سال طبق آماری که در سال 1395 به دست آمد، 201 نقطه شهری به یک هزار و 242 نقطه شهری افزایش پیدا کرده است.

سالاری ادامه داد: در سال 95 در مجموعه شهری تهران و شهر‌های اقماری، یک هزار و 566 هزار نفر جمعیت شهری و 231 هزار نفر جمعیت روستایی را شاهد بودیم.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران ادامه داد: بررسی‌ها نشان می‌دهد در سال 97 نزدیک به 17 درصد جمعیت کشور در کمتر از یک درصد مساحت گرد هم آمدند و باید به این موضوع توجه شود که سرزمین مجموعه شهری ظرفیت‌های محدود زیست محیطی و اکولوژیکی دارد و سرانه خدماتی که باید برای ساکنان پایتخت در نظر گرفته شود، با خطرات جدی مواجه است.

وی افزود: با توجه به محدود بودن منابع مانند آب مصرفی برای سال‌های آینده نگران هستیم. حال با توجه به اینکه جمعیت پایتخت افزایش در حال افزایش یافتن است و به مرور زمان گسترش شهرنشینی به جای روستانشینی را شاهد خواهیم بود که بسیاری از امکانات و خدمات زیست محیطی دچار چالش می‌شود.

رئیس کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر تهران خاطرنشان کرد: در حال حاضر یک هزار و 200 مرجع صادرکننده پروانه وجود دارد که نشان می‌دهد تفرق سیاسی و بخشی‌نگری در پایتخت در اوج خودش قرار دارد.

سالاری بیان کرد: امیدوارم بحث‌های مطرح در شورای شهر تهران موجب شود دولت و مجلس شورای اسلامی اهتمام بیشتری نسبت به تغییر رویکرد خود در بحث مدیریت حریم پایتخت داشته باشند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها