کد خبر: 312760
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۴:۴۱:۵۰
| |

آژانس بین‌المللی انرژی:

تقاضای جهانی نفت در 2019 تنزل می‌یابد

آژانس بین‌المللی انرژی در جدیدترین گزارش ماهانه خود پیش بینی کرد میزان تقاضای جهانی نفت در 2019، دست کم 100 هزار بشکه کاهش می یابد و به یک میلیون و 200 هزار بشکه در روز تنزل می کند.

تقاضای جهانی نفت در 2019 تنزل می‌یابد
کد خبر: 312760
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۴:۴۱:۵۰

اعتمادآنلاین| آژانس بین‌المللی انرژی بر این باور است که چشم انداز رشد تقاضای نفت در 2019 به سبب وخیم ترشدن دورنمای تجارت جهانی با کاهش روبرو شود.

این گزارش حاکی است بسته های محرک اقتصادی و کشورهای در حال توسعه می توانند موجب ارتقاء رشد اقتصادی در 2020 را فراهم کنند.

تضعیف رشد اقتصادی سبب می شود که تمرکز اصلی روی تقاضای نفت قرار گیرد و این پیامدها برای کاهش تقاضای خرید نفت روز به روز آشکارتر شود.

بر اساس این گزارش، در حال حاضر وخیم تر شدن چشم انداز تجاری به یک مسئله مشترک در تمام مناطق تبدیل شده است.

این گزارش حاکی است، کندی صنعت پتروشیمی در اروپا، افزایش دمای هوا در نیم کره شمالی و ثابت ماندن میزان تقاضای نفت و گازوئیل در آمریکا موجب کمبود رشد تقاضا را در 6 ماه اول 2019 فراهم کرده است.

بنابر پیش بینی آژانس بین‌المللی انرژی، انتظار می رود تقاضا در 6 ماهه دوم 2019 به یک میلیون و 600 هزار بشکه در روز افزایش می‌یابد تا کندی رشد اقتصادی و مصرف بالای جهان توسعه نیافته را بهبود بخشد.

بر اساس این گزارش، احتمال دارد بسته های محرک اقتصادی در کوتاه مدت از رشد حمایت می کنند. از سوی دیگر، بانک های مرکزی مهم دنیا هم افزایش نرخ بهره را به حالت تعلیق درآورده اند یا کاهش داده‌اند تا امکان رشد را در نیمه دوم 2019 و 2020 فراهم کنند.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها