«پالما» 2019 از کن لوچ تجلیل می‌کند

کن لوچ با دریافت جایزه یک عمر دستاورد هنری در جشنواره فیلم «پالما» 2019 در اسپانیا تجلیل می‌شود.

«پالما» 2019 از کن لوچ تجلیل می‌کند
کد خبر: 312789
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۵:۳۷:۴۴

اعتمادآنلاین| کن لوچ کارگردان سرشناس بریتانیایی جایزه استاد سینما را برای یک عمر دستاورد هنری از نهمین جشنواره فیلم «پالما» ‬ دریافت می‌کند.

این جشنواره که با نام «آتلانتیدا فیلم فِست» برگزار می‌شود هر سال در اولین هفته ماه جولای در پالما میزبان سینمادوستان است.

این جایزه در مراسم افتتاحیه این جشنواره در «بِلوِر کاسل» به این فیلمساز اهدا می‌شود. گای همیلتون، ونسا ردگریو و رولند جافه قبلاً با این جایزه تجلیل شده بودند.

فرناندو لئون د آرانوئا کارگردان اسپانیایی این جایزه را به کن لوچ تقدیم می‌کند.

در عین حال در این جشنواره فیلم «قوش» که در سال 1969 موجب شهرت لوچ شد به نمایش درمی‌آید. این فیلم امسال 50 ساله و به عنوان یکی از مهم‌ترین فیلم‌های تاریخ سینمای بریتانیا شناخته می‌شود.

«قوش» دومین ساخته سینمایی لوچ، با اقتباس از رمان «یک قوش برای یک نابکار» اثر بری هاینز (1968) ساخته شد. این فیلم توسط انستیتوی فیلم بریتانیا در رتبه هفتم 10 فیلم برتر قرار گرفته است. گاردین نیز این فیلم را در فهرست «یک‌هزار فیلمی که پیش از مرگ باید ببینید، قرار داده است.

این فیلم که روایتگر ماجرای یاس‌آور نوجوانی نحیف با خانواده‌ای نابهنجار است و زندگی تیره و تار مردم نواحی صنعتی شمال انگلستان را به تصویر می‌کشد، در سال 1970 موفق به کسب گوی بلورین جشنواره بین‌المللی فیلم کارلووی واری شد.

کن لوچ 82 ساله 2 بار موفق به دریافت نخل طلای جشنواره فیلم کن شده است؛ یک بار در سال 2006 برای فیلم «بادی که کشتزار جو را تکان می‌دهد» و یک بار در سال 2016 برای فیلم «من، دانیل بلیک».

جدیدترین فیلم وی با عنوان «ببخشید جا ماندی» در بخش رقابتی جشنواره فیلم کن امسال به نمایش درآمد. او در این فیلم با انتقاد از سیاستمدارانی چون اد میلیبند و تونی بلر آنها را حامیان کاپیتالیسم خواند و گفت نتیجه کار آنها افزایش بی‌امنیتی شغلی در جامعه است.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها