بازی پرهزینه لندن در زمین آمریکا

«جرمی هانت» وزیر امور خارجه دولت انگلیس، ضمن اتهام‌زنی مجدد به ایران درباره حادثه نفتکش‌ها در دریای عمان اظهار کرده است: «تقریبا قطعی است که ایران پشت حملات به تانکرهای نفت در دریای عمان است! شاخه‌ای از ارتش ایران به دو تانکر حمله کرده است و عامل دولتی یا غیردولتی دیگری نمی‌تواند مسئول این حادثه باشد!»

بازی پرهزینه لندن در زمین آمریکا
کد خبر: 312792
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۵:۴۰:۰۰

اعتمادآنلاین| بی‌شک اتهام‌زنی دروغین وزیر امور خارجه انگلیس به ایران، با هدف تکمیل پازل تبلیغاتی دولت ترامپ علیه ایران صورت گرفته است. پیروی لندن از سیاست‌های ماجراجویانه ترامپ در منطقه در حالی صورت می‌گیرد که بازی انگلیس در زمین ایالات متحده آمریکا، هزینه‌های زیادی برای ساکنان خانه شماره ده خیابان داونینگ استریت داشته است که تنها بخشی از ان شامل صرف هزینه‌های هنگفت در جنگ یمن و حمایت ترامپ از برگزیت است.

حمایت کورکورانه لندن از سیاست‌های منطقه‌ای و ضدایرانی کاخ سفید در قبال ایران، هزینه‌های بسیار سختی برای لندن خواهد داشت.

بازی انگلیس در زمین منطقه ای امریکا که بر اساس رویه سنتی این کشور برای حرکت در حاشیه و شراکت در منافع، شکل گرفته با توجه به چشم انداز بحران موجود به طورقطع نمی تواند تامین کننده منافع لندن باشد.

از ابتدای سال 2000 میلادی، مواردی مانند همراهی با دولت بوش در جنگ افغانستان و عراق، مداخلات مستمر انگلیس در خلیج فارس و اداره تاسیسات نظامی در این منطقه ،حمایت از جنگ رژیم سعودی علیه ملت یمن، همراهی با رژیم صهیونیستی در چندین جنگ علیه جبهه مقاومت و حمایت تسلیحاتی و مالی کلان از گروه‌های تروریستی و تکفیری مانند داعش و جبهه النصره، هزینه‌های سنگین و بی‌نتیجه‌ای را به شهروندان انگلیسی تحمیل کرده که ادامه آن در قالب همراهی با رویکردهای منطقه‌ای ترامپ تنها می‌تواند «بازنده‌ای مطلق» از انگلیس ترسیم نماید است.

بی دلیل نیست که بسیاری از شهروندان انگلیسی با اعتراضات مستمر به سیاستهای دولتمردان این کشور خواستار فاصله گیری لندن از واشنگتن در نظام بین‌الملل هستند.

بدون شک، اتهام‌زنی اخیر انگلیس به ایران با توجه به پرونده غیر قابل دفاع این کشور در روابط سیاسی، اقتصادی و دیپلماتیک با کشورمان، حکم یک «بازی پرهزینه منطقه‌ای» را برای مقامات این کشور اروپایی خواهد داشت.

انگلیس جایگاه و ظرفیت بازیگری در چالشهایی از این دست را نداشته و با تدوام رفتارهای اینگونه، صرفا خود را در معرض آسیب‌های سیاسی و اقتصادی شکننده و تقویت نگاه تاریخی منفی افکار عمومی منطقه نسبت به خود قرار خواهد داد.

منبع: نورنیوز

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها