مدیر عامل ساماندهی صنایع و مشاغل شهر تهران مطرح کرد؛

سایت اطلاعات سگ‌های بدون صاحب راه اندازی می‌شود/ درمان، عقیم سازی و پلاک کوبی از جمله وظایف نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب

حمیدرضا تحصیلی، مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران به دوستداران حیوانات این وعده را داد که تا 10 روز آینده سایت اطلاعات سگ‌های بدون صاحب راه‌اندازی شود.

سایت اطلاعات سگ‌های بدون صاحب راه اندازی می‌شود/ درمان، عقیم سازی و پلاک کوبی از جمله وظایف نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب
کد خبر: 312812
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۶:۲۴:۱۴

اعتمادآنلاین| حمیدرضا تحصیلی، مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران در حاشیه بازدید خبرنگاران و حامیان حقوق حیوانات از نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب در آراد کوه اظهار کرد: متاسفانه در چند روز اخیر شاهد بودیم تعدادی از دوستانی که خود را به عنوان حامی حقوق حیوان معرفی کردند، به حاشیه سازی در حوزه عملکرد ما نسبت به نگهداری و جمع آوری سگ‌های بدون صاحب پرداخته‌اند.

وی افزود: مسائلی که پیش آمد ما را بر آن داشت تا به طور شفاف برای اصحاب رسانه و دوستداران حقوق حیوانات عملکرد خود را شفاف سازی کنیم و نشان دهیم که عملکرد ما به چه شکل است.


مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: من امروز از همین جا اعلام می‌کنم که درب نقاهتگاه آراد کوه (محل جمع آوری و نگهداری سگ‌های بدون صاحب) به روی عموم مردم باز است و حامیان حقوق حیوانات می‌توانند با مراجعه به اینجا از نزدیک شاهد عملکرد ما باشند.

تحصیلی درباره تجمع چند هفته گذشته برخی از افراد در مقابل ساختمان شورای شهر گفت: تعدادی از افراد هستند که خود را حامی حقوق حیوانات نشان می‌دهند و در واقعیت به دنبال به دست آوردن منافع خود هستند.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: این افراد در تجمع خود طوری نشان دادند که ما اقدام به سگ کشی و سوزاندن سگ‌های بی صاحب می‌کنیم که باعث شد برای روشن سازی افکار عمومی دیدار امروز خبرنگاران از نقاهتگاه سگ‌های بدون صاحب را ترتیب دهیم تا مردم بدانند واقعیت با آن چیزی که برخی از افراد سودجو بیان می‌کنند، متفاوت است.

تحصیلی ادامه داد: ما زمانی که سگ‌ها را جمع آوری می‌کنیم، در مرحله اول اقدامات خود، سگ‌های بیمار را از سگ‌های سالم شناسایی و آن‌ها را جداسازی می‌کنیم.

وی افزود: پس از جداسازی سگ‌های بیمار از سگ‌های سالم، سگ‌های بیمار جهت درمان به دامپزشک حاضر در نقاهتگاه تحویل داده می‌شوند.

تحصیلی گفت: پس از درمان سگ‌های بیمار، سگ‌ها جهت عقیم سازی به اتاق مجهز نقاهتگاه برده می‌شوند و در آنجا کار عقیم سازی آن‌ها انجام می‌شود و پس از آن پلاک کوبی می‌شوند و جهت رهاسازی آن‌ها اقدام‌ات لازم انجام می‌شود.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران با اشاره به اینکه معدوم سازی سگ‌ها بدون دلیل انجام نمی‌شود، گفت: ما هرگز کشتار سگ‌ها را در دستور کار خود نداریم و بر خلاف این موضوع که حامی نما‌های حیوانات اعلام می‌کنند که سگ‌های جمع آوری شده در کوره‌های سگ سوزی معدوم می‌شوند، تنها سگ‌هایی که از لحاظ پزشکی بیماری‌ آن‌ها قابل درمان نباشد، معدوم سازی می‌شوند.

وی با اشاره به نقش حامیان واقعی حیوانات گفت: در نقاهتگاه آراد کوه حامیان واقعی حیوانات و دوستداران آن‌ها به صورت دائم حضور پیدا می‌کنند و از نزدیک شاهد کلیه اقدامات ما در حوزه درمان، عقیم سازی و رهاسازی سگ‌ها هستند.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: پس از عقیم سازی سگ‌ها ما به دنبال آن هستیم ظرف 10 روز آینده سایتی را راه‌اندازی کنیم که در آنجا اطلاعات تمامی سگ‌های عقیم ثبت شود و افرادی که می‌خواهند از این سگ‌ها در حوزه نگهبانی استفاده کنند، بتوانند با مراجعه خود به این مراکز، سگ‌های سالم و عقیم سازی شده را تحویل بگیرند.

تحصیلی تاکید کرد: من برای بار‌ها گفته‌ام و این بار هم تاکید می‌کنم که تحویل سگ‌ها به صورت کاملا رایگان انجام می‌شود.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران گفت: در حال حاضر تعداد 217 قلاده سگ در نقاهتگاه آراد کوه نگهداری می‌شود.

وی ادامه داد: ما در گذشته شاهد بودیم تعدادی از سگ‌ها که اختیار عقیم سازی آن‌ها را افراد عادی قبول کرده بودند، در حالی که عقیم سازی نشده بودند در شهر رهاسازی شدند که این اقدام موجب زاد و ولد بیش از حد این حیوانات در سطح شهر شده بود.

تحصیلی با اشاره به ظرفیت 400 تا 500 قلاده‌ای نقاهتگاه آراد کوه گفت: در ماه حدود 400 تا 500 قلاده سگ به این نقاهتگاه ورودی داریم و همین تعداد نیز رهاسازی می‌شوند.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران تاکید کرد: از دیگر فعالیت‌هایی که در دست اقدام است، این است که با نصب تابلو‌هایی سعی کنیم مردم را نسبت به این حیوانات آگاه کنیم تا دیگر مردم از این حیوان نترسند.

وی افزود: با نصب تابلو‌های راهنما و آگاه سازی مردم دیگر شاهد غذا دادن مردم به این حیوانات در هر جا نخواهیم بود و همچنین حیوانات نیز آموزش می‌بینند که برای دریافت خوراک خود باید به چه مناطقی بروند.

تحصیلی درباره هزینه احداث نقاهتگاه نگهداری سگ‌های بدون صاحب گفت: در حال حاضر رقمی در دست نیست تا به شما اعلام کنم، اما این نقاهتگاه توسط پیمانکار خصوصی اداره می‌شود.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران درباره عمده بیماری سگ‌های این نقاهتگاه گفت: بیماری پوستی، زخمی شدن و شکستگی دست و پا جزء عمده‌ترین بیماری‌های سگ‌هایی است که به این نقاهتگاه وارد می‌شوند.

وی ادامه داد: سگ‌های این نقاهتگاه از سطح 22 منطقه پایتخت جمع آوری شده است.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران ادامه داد: از جمله عمده‌ترین آسیب‌هایی که به سگ‌ها وارد می‌شود این است که برخی از افراد با تصور اینکه می‌توان سگ را وحشی کرد، سگ‌ها را مجبور می‌کنند گوش خود را گاز بگیرند، بکنند و بخورند و به همین علت است که امروز مشاهده می‌کنیم تعدادی از سگ‌های موجود در نقاهتگاه نگهداری سگ‌های بدون صاحب، گوش ندارند.

تحصیلی بیان کرد: متاسفانه پیش از این شاهد بودیم کسانی که خود را حامی حقوق حیوانات معرفی می‌کردند به بهانه‌های مختلف از افراد جامعه وجوهی را جمع آوری می‌کردند تا به نام سگ‌های بدون صاحب هزینه کنند که با راه‌اندازی نقاهتگاه آراد کوه شاهد هستیم که تمام هزینه کرد مردم از راه نگهداری سگ‌های بدون صاحب هدفمند می‌شود.

مدیر عامل صنایع و مشاغل شهر تهران افزود: پارک چیتگر، کوهسار، سرخه حصار جزء بوستان‌هایی هستند که بیشترین تعداد سگ‌ها از آن‌ها جمع آوری شده است.

وی تاکید کرد: امیدوارم با این دیدار آگاه سازی کاملی نسبت به فعالیت و عملکرد شرکت صنایع و مشاغل شهر تهران در راستای جمع آوری و ساماندهی سگ‌های بدون صاحب صورت گیرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها