کد خبر: 312822
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۷:۵۶:۵۴
| |

سیداحسن علوی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی:

وزیر کشور باید برخی اختیارات خود را به استانداران تفویض کند

سیداحسن علوی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس با اشاره به اظهارات رحمانی فضلی در مورد عدم همکاری برخی وزرا برای تفویض اختیار به استاندران، گفت: وزیر کشور و رئیس‌جمهور نیز باید برخی از اختیارات‌شان را به مدیران استان‌ها بدهند.

وزیر کشور باید برخی اختیارات خود را به استانداران تفویض کند
کد خبر: 312822
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۵ ۱۷:۵۶:۵۴

اعتمادآنلاین| سیداحسن علوی، عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی در خصوص لزوم تفویض اختیار دولتمردان به استانداران و مدیران استانی، اظهار داشت: در بحث تفویض اختیارات به مدیران استانی، تاکنون بسیار متمرکز عمل کرده‌ایم و این یک واقعیت غیرقابل کتمان است.

نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی از مدیران استانی و استانداران حتی برای انجام اموری که به لحاظ قانونی در اختیار آن‌ها هست نیز به تهران مراجعه می‌کنند و همین امر نشان می‌دهد مدیران شجاعت در تصمیم گیری را از دست داده‌اند.

وی افزود: با وجود طیِ مسافت‌های فراوان از استان‌ها یه سمت پایتخت، هزینه‌های بیخودی و خطراتی که برای مدیران استانی وجود دارد، بعضا دیده می‌شود که با وجود مراجعه به مرکز، این تلاش‌ها بی‌نتیجه می‌ماند، همه این هزینه‌ها ناشی از عدم تفویض اختیارات به مدیران استان‌ها است.

علوی ادامه داد: اگر تفویض اختیار به مدیران استانی احاله شود، بی‌تردید خیلی از مشکلات حل می‌شود و کارها به سرعت تسهیل می‌شود اما چون همه کارها در تهران تمرکز پیدا کرده، متاسفانه مشکلات حل نمی‌شود.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارات رحمانی فضلی در مورد عدم همکاری برخی وزار برای تفویض اختیار به استاندران، گفت: وزیر کشور و رئیس‌جمهور نیز باید برخی از اختیارات‌شان را به مدیران استان‌ها بدهند اما هنوز اقدامی نکرده‌اند.

وی افزود: هر چقدر اختیارات از مرکز به استان‌ها داده شود، مشکلات سریع تر رفع می‌شود، بسیاری از مجوزهای ساده در حوزه صنعت و تولید را می‌توان به استانداران داد.

علوی گفت: استانداران حدود 14 درصد در شورای برنامه ریزی استان‌های خود اختیار دارند و می توان گفت این میزان برای حل مشکلات استان در فرصت کم، بسیار ناچیز است و باید این میزان افزایش یابد.

منیع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها