ادعای بن سلمان:

عربستان دنبال جنگ در منطقه نیست/ دست عربستان برای صلح با ایران گشوده است

ولیعهد عربستان ادعاهایی را در خصوص عملکرد این کشور در سوریه و یمن مطرح کرد.

عربستان دنبال جنگ در منطقه نیست/ دست عربستان برای صلح با ایران گشوده است
کد خبر: 312885
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۰۹:۲۲:۰۰

اعتمادآنلاین| «محمد بن سلمان» ولیعهد عربستان در گفتگو با روزنامه الشرق‌الاوسط ادعاهایی را در خصوص عملکرد این کشور در سوریه و یمن مطرح کرد.

او در خصوص سوریه مدعی شد: عربستان برای عدم بازگشت گروه‌های تروریستی به سوریه و ممانعت از نفوذ بی‌ثبات‌کننده ایران در سوریه و هم چنین تحقق انتقال سیاسی در این کشور تلاش می‌کند.

بن‌سلمان درباره یمن نیز گفت: عربستان از همه تلاش‌ها برای دستیابی به راهکار سیاسی در یمن حمایت کرد اما شبه نظامیان حوثی برنامه‌های ایران را به منافع یمن ترجیح می‌دهند. هدف ما آزادسازی یمن از وجود شبه‌نظامیان ایرانی نیست بلکه تحقق ثبات در این کشور است!

او مدعی شد که عربستان پیشتاز راهکار سیاسی است.

ولیعهد عربستان گفت: ایران احترام نخست‌وزیر ژاپن در تهران را نگه نداشت و در واکنش به تلاش‌های او، دو فروند نفتکش را که یکی از آنها متعلق به ژاپن بود، مورد حمله قرار داد. با این وجود، دست عربستان برای صلح با ایران و دور نگه داشتن منطقه و ملت‌های آن از جنگ خانمانسوز و نیز ویرانگری، همواره گشوده بوده است. حتی عربستان از توافق هسته‌ای با ایران حمایت کرد زیرا عربستان در طول تاریخ از هیچ کوششی برای حل و فصل هیچ بحرانی از طریق دیپلماتیک و مسالمت آمیز دریع نکرده است.

بن‌سلمان گفت: ما همواره امیدوار بودیم که نظام ایران از این ابتکار برای تغییر رفتارهای خود در قبال کشورهای منطقه استفاده کند و گامی به سوی بازگشت ایران به جامعه جهانی به عنوان یک کشور عادی بردارد.

بن‌سلمان در خصوص ترور جمال خاشقجی نیز گفت: این پرونده یک جنایت دردناک بود و در تاریخ عربستان نظیر آن را سراغ نداریم. متأسفانه عاملان این جنایت کارمندان دولتی بودند.

او همچنین مدعی شد: عربستان در منطقه جنگ را نمی‌خواهد اما جهت حفظ تمامیت ارضی خود و حمایت از مردم و حاکمیتش در برخورد با هر تهدیدی تردید به خود راه نخواهد داد و ریاض در برابر هر تهدیدی علیه منافع حیاتی‌اش می‌ایستد.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها