کد خبر: 312891
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۰۹:۳۷:۵۳
| |

معاون رئیس شورای نظامی سودان:

نمی‌خواهیم در قدرت باقی بمانیم

ژنرال سودانی در یک مصاحبه به اینکه سودای رسیدن به قدرت در کشورش دارد، اعتراف کرد.

نمی‌خواهیم در قدرت باقی بمانیم
کد خبر: 312891
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۰۹:۳۷:۵۳

اعتمادآنلاین| محمد دقلو حمیدتی، معاون رئیس شورای نظامی انتقالی سودان در مصاحبه با روزنامه نیویورک تایمز آمریکا گفت که معتقد است رسیدن او به قدرت مساله‌ای است که هیچ گریزی از آن نیست وگرنه کشور از بین خواهد رفت.

حمیدتی گفت: اگر من در این پست قرار نگیرم کشور از دست خواهد رفت.

این روزنامه نوشت: حمیدتی برای بسیاری از سودانی‌ها حاکم دوفاکتوی سودان است. این روزنامه افزود، حمیدتی که از انقلاب حمایت کرد بعد از مخالفت تظاهرکنندگان با ترک تحصن با توقف مذاکرات در سوم ژوئن از آن دست کشید.

نیویورک تایمز نوشت: حمیدتی می‌خواهد به قدرت برسد. او نجات دهنده سودان است نه ویران کننده آن.

حمیدتی از جواب دادن به سؤالاتی درباره ارتکاب جنایت‌هایی از سوی نیروهای واکنش سریع (نیروهای تحت امر او) گفت: نتایج تحقیقات در روزهای آینده اعلام خواهند شد. من از جواب دادن طفره نمی‌روم بلکه فقط منتظر تحقیقات هستم.

بعد از اینکه آمریکا از طریق دونالد بوت، فرستاده ویژه خود به سودان خواهان تحقیقات مستقل درباره سرکوب تحصن‌کنندگان شد حمیدتی تأکید کرد که نیروهایش به دلیل اقدامات تحریک‌آمیز توصیف نشدنی مجبور به مداخله شدند و خودروهایشان منهدم شد.

براساس گزارش نیویورک تایمز، حمیدتی هیچ‌گونه آموزش نظامی رسمی ندیده است.

در همین راستا دادستان کل سودان اعلام کرد که «منطقه کلمبیا»، منطقه‌ای در هم‌جواری محل تحصن معترضان، به دلیل جنایت‌هایی که رخ داده تخلیه شده است و هیچ صحبتی درباره سرکوب تحصن وجود دارد.

نیروهای امنیتی سودان به محل تحصن در مرکز خارطوم حمله کرده بودند که به دنبال آن به گفته مخالفان 118 تن کشته شدند.

مخالفان خواهان انجام تحقیقات شفاف درباره این مساله هستند.

حمیدتی همچنین در تجمع مردمی در شمال خارطوم گفت که شورای نظامی موافقت مردمی برای تشکیل دولت تکنونکرات را در اختیار دارد.

وی گفت: ما خواهان تشکیل دولت تکنونکرات هستیم. این تجمع مردمی به مثابه واگذاری این مأموریت از سوی مردم به ماست. ما خواهان ادامه قدرت نیستیم و بازی سیاسی را از طریق درخواست‌شان برای دوره انتقالی چهار ساله بدون انتخابات خوب می‌فهمیم. وجهه ما این روزها خدشه‌دار شده است اما این تجمع مردمی در شمال خارطوم نشان می‌دهد که ما در مسیر درست هستیم.

حمیدتی تأکید کرد: شورای نظامی برای مذاکره جهت برآورده کردن خواسته‌های مردم تلاش می‌کند. ما با تمامی کسانی که در انقلاب مردمی سهیم بودند ارتباط خواهیم داشت و هیچ کسی جز با موافقت حق حکومت بر سودان را ندارد.

او سفرای کشورهایی در خارطوم را به توطئه علیه سودان متهم کرد و گفت: طی روزهای آتی اطلاعات امنیتی برای نشست‌هایی در داخل خارطوم منتشر خواهد شد. نیروهای واکنش سریع به هیچ حزب سیاسی وابسته نیستند و در معرض ظلم قرار گرفته‌ و در تغییر واقعی در سودان نقش داشته‌اند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها