کد خبر: 312971
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۲:۱۴:۱۸
| |

احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی:

شجاعانه نظام حزبی و تناسبی را بر مدیریت کشور حاکم کنید/ مجلس و شورای نگهبان با تصویب نظام حزبی ارکان نظام را پاسخگو کنند

احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس گفت: اکنون لایحه انتخابات هر چند دیرهنگام، به مجلس تقدیم شده است از همه همکاران و اعضای شورای نگهبان درخواست می‌کنم قانون انتخابات را اصلاح کنند و شجاعانه نظام حزبی و تناسبی را بر مدیریت کشور حاکم کنند تا دولتها و مجالس و همه ارکان حکومت به جای فرافکنی پاسخگو شوند.

شجاعانه نظام حزبی و تناسبی را بر مدیریت کشور حاکم کنید/ مجلس و شورای نگهبان با تصویب نظام حزبی ارکان نظام را پاسخگو کنند
کد خبر: 312971
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۲:۱۴:۱۸

اعتمادآنلاین| احمد مازنی، عضو فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی در نطق میان‌دستور امروز (یکشنبه) مجلس گفت: در حالی که نقدهای جدی بر فرآیند انتخابات وجود داشت، بسیاری از منتقدان با وجود محدودیت‌های فراقانونی مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند. اینک در آستانه انتخابات یازدهم مجلس در کنار کامیابی‌ها با ناکامی‌هایی نیز روبرو هستیم که به بحران تبدیل شده‌اند و باید مدیریت شود. مجلس در کجای این بحران قرار گرفته است؟

نماینده مردم تهران در مجلس با اشاره به شرایط سیاسی و اقتصادی کشور، گفت: فساد، تبعیض و اختلاف شدید طبقاتی و افزایش لشکر بیکاران موجب بروز آسیب‌های اجتماعی شده که روند آن رو به افزایش است اما چه کسی پاسخگوست؟ کاهش اعتماد مردم به گروه‌های مرجع، کاهش شدید ارزش پول ملی، گرانی سرسام‌آور مسکن، مواد غذایی، پوشاک و سایر مایحتاج عمومی را چگونه باید مدیریت کرد؟ مردم به رفتار کارکنان دولتی و دستگاه‌های حکومتی انتقاد جدی دارند و شهروندان به جای تکریم، تحقیر می‌شوند. افول اخلاق در جامعه به ویژ در روش و منش مسئولان جای نگرانی دارد.

وی خطاب به مسئولان گفت: بسیاری از کارگران، کارفرمایان، کشاورزان، پیشه‌وران، علما و دانشگاهیان منتقد وضع موجود هستند اما عوامل این نارضایتی‌ها را کجا باید جستجو کرد؟ آری، این همه مشکلات در کنار تحریم ظالمانه دولت یاغی ایالات متحده عرصه را بر مردم شریف و مقاوم ایران تنگ کرده است. مردم می‌دانند که درصد بالایی از این مشکلات معلول رفتار ظالمانه دشمنان خارجی به ویژه آمریکاست اما آیا احتکار، اختلاس، رشوه‌خواری، رانت، تبعیض و بی‌عدالتی و برخورد سلیقه‌ای در اجرای قانون هم معلول تحریم دشمنان است؟ راستی پاسخ این پرسش‌ها و راه‌حل اساسی این مشکلات چیست؟

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ابراز عقیده کرد: به نظر می‌رسد عمده مفاسد و مشکلات معلول بداخلاقی و ناکارآمدی در عرصه قدرت و سیاست است بنابراین برای خروج از بحران‌های پیش‌رو همگان را به اصلاح قانون انتخابات در چارچوب قانون اساسی دعوت می‌کنم. عیب بزرگ نظام انتخابات کشور در مکانیزم غیرحزبی آن نهفته است. رییس‌جمهور و نمایندگان از یک جناح رای می‌گیرند ولی با جناح دیگر فالوده می‌خورند. دولت‌ها و مجالس در پایان دوره خود به جای پاسخگویی طلبکار می‌شوند. این همه، معلول نظام معیوب انتخابات است.

این عضو فراکسیون امید مجلس با اشاره به سیاستهای کلی انتخابات، گفت: در حالی که اغلب مسئولان قوانین فعلی انتخابات را ناقص می‌دانند ولی در تهیه و تصویب قانون انتخابات سهل‌انگاری شده و سرنوشت طرح مصوب مجلس، نامعلوم است. اکنون لایحه انتخابات هر چند دیرهنگام، به مجلس تقدیم شده است از همه همکاران و اعضای شورای نگهبان درخواست می‌کنم قانون انتخابات را اصلاح کنند و شجاعانه نظام حزبی و تناسبی را بر مدیریت کشور حاکم کنند تا دولتها و مجالس و همه ارکان حکومت به جای فرافکنی پاسخگو شوند.

مازنی با اشاره به دیدار نخست‌وزیر ژاپن با مقام معظم رهبری، گفت: سخنان مقام معظم رهبری در این دیدار مظهر اقتدار و غرور ملی است و نمی‌تواند مورد حمایت ایرانی با غیرت نباشد. استقامت مردم در مقابل یاغی‌گری دشمنان نیز ستودنی است.

نماینده مردم تهران در مجلس ادامه داد: جمهوری اسلامی در نظام آینده جهانی، جایگاه ویژه‌ای دارد. باید به این نکته ظریف نیز توجه داشت که ریشه اختلاف ایران و آمریکا از نوع فکری، فلسفی و عملکردی است و برخورد نظامی راه‌حل این مسئله نیست. حل این مسئله با ابزار جنگ شبیه خاموش کردن آتش با بیل است. راهبرد آنان به ستوه آوردن ایران و سیاست صبر برای فروپاشی از درون است که این آرزو را به گور خواهند برد اما پادزهر راهبرد آنان همبستگی ملی مبتنی بر هویت جمعی ایرانیان و پایبندی همگان بر اصول مترقی قانون اساسی و اسلام ناب محمدی است که گفت‌وگوی ملی و رفع کدورتها از اقتضائات آن است.

وی از شخصیت‌هایی که به ندای گفت‌وگوی ملی لبیک گفته‌اند، تشکر کرد و افزود: برای حاکمیت فرهنگ گفت‌وگو به جای قهر و خشونت دست همه عزیزان را می‌بوسم.

مازنی همچنین از ابلاغ آیین‌نامه اجرایی قانون اعلام دارایی‌ها و اموال مقامات کشور توسط رییس قوه قضاییه تشکر کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها