کاهش 30 درصدی فروش کارخانه‌های خودروسازی آمریکا تا سال 2022

به نظر می‌رسد که صنعت خودرو سازی آمریکا منتظر ظهور یک تکنولوژی است تا بتواند رضایت مشتریان را تامین کند. این کاهش فروش خودرو تا 2022 ادامه خواهد داشت.

کاهش 30 درصدی فروش کارخانه‌های خودروسازی آمریکا تا سال 2022
کد خبر: 312988
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۲:۵۳:۴۲

اعتمادآنلاین| جان مورفی یک تحلیلگر ارشد صنعت خودروسازی اعلام کرده است که پس از کاهش میزان فروش کارخانه‌های خودرو سازی آمریکا از سال 2016 این روند تا 2022 نیز ادامه خواهد داشت. این کارشناس معتقد است که رکود صنعت خودروسازی در سال‌های آینده بیشتر نیز خواهد شد و خودرو های الکتریکی معادلات را تا حدود زیادی به هم خواهند زد.

وی در همایش جنگ خودروها بیان کرد: «هم‌اکنون کارخانه‌های خودروسازی در یک ابهام ناشی از عدم وجود استراتژی خودروسازی در آمریکا رنج می‌برند و اینکه نمی‌دانند که آینده در خودرو سازی آمریکا به کجا ختم خواهد شد».

مورفی ادامه داد: «پیش‌بینی می‌شود که در سال 2022، میزان فروش سالیانه خودرو در آمریکا به میزان 14 میلیون کاهش داشته باشد. این در حالی است که رقابت بین کارخانه‌های خودرو سازی برای پایین نگه داشتن قیمت به اوج خود رسیده است».

خودرو سازها در میان بادهای مخالف منتقدان برای کاهش قیمت‌ها و افزایش ارزش افزوده هستند. این درحالی است که به دلیل افزایش تعرفه‌های آمریکا بر چین، هند و همینطور اروپا میزان تمام شده قیمت آلومینیوم و فولاد مورد استفاده در صنعت خودرو سازی رو به افزایش است.

وی در حالی از رقابت گسترده خودروسازان در سال‌های آتی برای تولید خودروهای الکتریکی خبر داد که آمار این خودروها تا سال 2022 میلادی به 62 مدل جدید خودروی الکتریکی می‌رسد.

با وجود تولید برندهای جدید این صنعت با خطر اشباع بازار روبه‌رو است. این درحالی است که خودروسازها باید خود را برای تولد خودروهای الکتریکی و خودران آماده کنند.

مورفی اعلام کرد:‌ «تا سال 2025 خودروهای الکتریکی تنها پنج درصد بازار و تا سال 2030 تنها 15 درصد بازار را در اختیار خواهند گرفت. تنها در صورتی حمل و نقل عمومی سیستم خودران با دیگر سیستم‌های حمل و نقل عمومی سنتی قابل رقابت است که قیمت تمام‌شده زیر یک دلار به ازای هر مایل باشد.»

وی ادامه داد: «خبر خوب در پی کاهش میزان فروش خودرو تا سال 2022 میلادی این است که پس از آن با افزایش فروش خودرو به دلیل ارتقای سطح تکنولوژی به میزان قابل قبول مردم رو‌به‌رو خواهیم بود.»

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها