کد خبر: 313006
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۸:۵۰:۰۰
| |

معرفی تیم‌های حاضر در جام‌جهانی فوتبال زنان ۲۰۱۹

تیم ملی فوتبال زنان تایلند

تیم ملی فوتبال زنان تایلند در مرحله‌ گروهی جام‌جهانی 2015، در دو دیدار خود با آلمان و نروژ با نتیجه چهار بر صفر شکست خورد. قرعه این تیم در نخستین دیدار جام‌جهانی 2019 هم قرعه بسیار سختی بود. بازی اول آنها در برابر تیم قدرتمند آمریکا با نتیجه بسیار شگفت‌انگیز 13 بر صفر به پایان رسید.

تیم ملی فوتبال زنان تایلند
کد خبر: 313006
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۸:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌تیم ملی فوتبال زنان تایلند در مرحله‌ گروهی جام‌جهانی 2015، در دو دیدار خود با آلمان و نروژ با نتیجه چهار بر 0 شکست خورد. قرعه این تیم در نخستین دیدار جام‌جهانی 2019 هم قرعه بسیار سختی بود. بازی اول آنها در برابر تیم قدرتمند آمریکا با نتیجه بسیار شگفت‌انگیز 13 بر صفر به پایان رسید. البته انتظار شکست دادن آمریکا توسط تایلند‌ی‌ها انتظاری غیرقابل باور بود.


تیم ملی فوتبال زنان تایلند با نام چاباکِ اُ (Chaba Kaew) در تایلند شناخته می‌شود. این عنوان، نام فیلی صورتی‌رنگ در انیمیشنی تایلندی به اسم Khan Kluay است.


مهاجم این تیم اوراتای سیرمانی تنها بازیکن تیم ملی تایلند است که یک گل در جام‌جهانی به ثمر رسانده است.


به عقیده کارشناسان، سوچاوادی نایهمرانگ (معروف به میراندا نیلد در ایالت متحده) هافبک دورگه‌ تیم ملی فوتبال زنان تایلند بهترین بازیکن این تیم است، هرچند در بازی با آمریکا فرصت نشان دادن توانایی‌های این بازیکن وجود نداشت. سوچاوادی که پدری تایلندی و مادری آمریکایی دارد، در ایالت متحده به دنیا آمده و در آنجا بزرگ شده است. این بازیکن دانشگاه کالیفرنیا سال 2017 با تایلند به مسابقات بین‌المللی بازگشت و در رقابت‌های جام ملت‌های آسیا 2018 درخشید. سوچاوادی 22 ساله بازیکنی قدرتمند و ماهر است که به نسبت دیگر بازیکنان تیم ملی تایلند قد بلندی دارد.


دستاورد تایلند در اولین حضور خود در جام‌جهانی گذشته دو باخت و یک پیروزی است. از ابتدا انتظاری از این تیم برای گرفتن نتیجه در برابر آمریکا نمی‌رفت، صعود از مرحله‌ گروهی می توانست یکی از بزرگ‌ترین دستاوردهای ورزشی این تیم باشد اما با شکست مقابل سوئد این رویا محقق نشد.


بودجه سالانه فدراسیون فوتبال تایلند برای تیم ملی زنان این کشور نامعلوم است، هرچند به طور حتم از تیم مردان این کشور بسیار کمتر است. بخش عمده‌ای از بودجه تیم ملی فوتبال زنان تایلند از طرف مدیر کل آنها، نوآلفام لامسام، تامین می‌شود.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها