کد خبر: 313057
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۵:۱۲:۵۴
| |

روسیه خواستار ارزیابی مسئولانه حادثه دریای عمان شد

با وجود فضاسازی‌های بی‌اساس آمریکا و انگلیس علیه ایران در پی حادثه دریای عمان، کاخ کرملین خواستار ارزیابی‌های مسئولانه درباره این موضوع است.

روسیه خواستار ارزیابی مسئولانه حادثه دریای عمان شد
کد خبر: 313057
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۵:۱۲:۵۴

اعتمادآنلاین| دولت روسیه خواستار ارزیابی‌های مسئولانه درباره حادثه اخیر در دریای عمان شد.

کاخ کرملین ضمن تأکید بر اینکه باید تا دست‌یابی به اطلاعات معتبر از ارزیابی‌های شتاب‌زده دوری کرد، از همه طرفها خواست درباره حادثه اخیر در دریای عمان، خویشتنداری خود را حفظ کنند.

شایان ذکر است، پنج‌شنبه گذشته دو نفت‌کش غول‌پیکر در آب‌های دریای عمان هدف حمله قرار گرفتند و خساراتی به آن‌ها وارد شد (اینجا) .مانند همیشه مقامات آمریکا و انگلیس و به دنبال آن‌ها برخی از کشور‌های عربی شناخته‌شده حوزه خلیج فارس تلاش دارند با تبلیغات رسانه‌های،ایران را مسئول این حادثه معرفی کنند. بسیاری از کشورها و مقامات سیاسی جهان، اما این فضاسازی شناخته‌شده علیه ایران را بی‌اساس خواندند و آن را رد کردند.

جرمی هانت، وزیر خارجه انگلیس پس از اتهامات مقامات آمریکا علیه ایران در اظهاراتی بی‌اساس مدعی شد ایران در حملات اخیر به دو نفتکش در دریای عمان دست داشته است. او روز یکشنبه بار دیگر با اتخاذ موضعی ضدایرانی و بدون ارئه سند و مدرک، مدعی شد: ارزیابی اطلاعاتی ما دست داشتن ایران در حملات خلیج عمان را «تقریبا ثابت می‌کند».

همزمان «توبیاس الوود» معاون وزیر دفاع انگلیس، نیز در مصاحبه با اسکای نیوز به تکرار ادعاهای بی‌اساس مقامات آمریکا و انگلیس پرداخت و ایران را به ایجاد بی‌ثباتی در منطقه متهم کرد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها