حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی:

رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان در کمیسیون حقوقی

حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ضمن تشریح بررسی‌های جلسه امروز کمیسیون متبوع خود خبر داد: در جلسه امروز کمیسیون ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی رفع شد.

رفع ایراد شورای نگهبان به لایحه تابعیت فرزندان در کمیسیون حقوقی
کد خبر: 313089
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۶ ۱۷:۴۲:۲۶

اعتمادآنلاین| حسن نوروزی، سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی در خصوص جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه امروز کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس ایراداتی که شورای نگهبان به لایحه اصلاح قانون تعیین تکلیف تابعیت فرزندان حاصل از ازدواج زنان ایرانی با مردان خارجی وارد دانسته بود ابتدا بررسی و سپس رفع شد.

وی در این خصوص توضیح داد: با توجه به اینکه شورای نگهبان اطلاق اعطای تابعیت در این موضوع را مغایر موازین شرع و مغایر بند 5 اصل 3 قانون دانسته بود و با توجه به اینکه موضوع تابعیت در این حوزه ممکن است مسائل امنیتی به دنبال داشته باشد ما نسبت به همه موارد واژه تحت نظارت وزارت اطلاعات را اضافه کردیم و ایراد شورای نگهبان را رفع کردیم. این بررسی‌ها با حضور نماینده شورای نگهبان، کارشناس مرکز پژوهش‌ها، دفتر حقوقی شورای نگهبان، معاون حقوقی وزارتخانه‌های دادگستری، اطلاعات، کار، کشور و معاونت حقوقی ریاست جمهوری انجام شد.

نوروزی ادامه داد: همچنین در جلسه امروز ایراد شورای نگهبان به لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان رفع و موادی از قانون آیین دادرسی کیفری اصلاح شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها