کد خبر: 313159
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۰۹:۲۰:۳۳
| |

جزییات جلسه طلایی با رییس مجلس

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران از جزییات جلسه این اتحادیه با رییس مجلس شورای اسلامی خبر داد.

جزییات جلسه طلایی با رییس مجلس
کد خبر: 313159
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۰۹:۲۰:۳۳

اعتمادآنلاین| آیت محمدولی درباره جزییات جلسه روز گذشته (26 خردادماه 1398) اعضا اتحادیه طلا و جواهر تهران و کارگروه مالیات برارزش افزوده صنعت طلا و جواهر کشور با رییس مجلس شورای اسلامی، گفت: در این جلسه تقاضای اتحادیه طلا و جواهر تهران از رییس مجلس شورای اسلامی مبنی بر تسریع در طرح موضوع معافیت اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح شد.

وی با تاکید بر اینکه ریاست مجلس شورای اسلامی قول رسیدگی به این موضوع را داد، افزود: بحث مالیات گذشته ارزش افزوده که مبنی بر دریافت مالیات ارزش افزوده قبل است که بسیاری از فعالان صنف به دلایل مختلف معوق دارند، نیز در این جلسه مطرح شد.

رییس اتحادیه طلا و جواهر تهران با اعلام اینکه مقرر شد نامه‌ای در این خصوص تهیه و به وزیر امور اقتصادی و دارایی ارائه شود، ادامه داد: البته این موضوع به مجلس شورای اسلامی ارتباطی ندارد و ما تنها از وی تقاضا کمک و همراهی برای حل این موضوع داشتیم.

محمدولی افزود: همچنین در این جلسه گزارشی مکتوب از مشکلات صنعت طلا و جواهر کشور به ویژه موضوع مالیات بر ارزش افزوده و معضلات ایجاد شده توسط این قانون، تقدیم ریاست مجلس شورای اسلامی شد.

به گزارش ایبِنا، اعضا اتحادیه طلا و جواهر تهران و فعالان این صنف در خصوص دریافت مالیات بر ارزش افزوده اصل طلا اعتراض دارند زیرا به اعتقاد آنها اصل طلا که سرمایه مردم بوده و ابزار کار صنعت طلا و جواهر است باید از مالیات برارزش افزوده معاف و نرخ مالیات آن صفر شود.

بر همین اساس درخواست اتحادیه طلا و جواهر کشور تسریع در تصویب قانون مالیات بر ارزش افزوده در صحن علنی مجلس است زیرا اگر اصل طلا از مالیات بر ارزش افزوده معاف شود یکی از مهم‌ترین مشکلات صنعت طلا برداشته می‌شود، با این معافیت افرادی که بخواهند در بحث صادرات ورود کنند می‌توانند قدرت رقابت داشته باشند، در حالی که هم اکنون توان چنین رقابتی برای آنها فراهم نیست.

به اعتقاد فعالان صنعت طلا، تولیدکننده زمانی که می‌خواهد طلایی تولید کند اجرتی دارد و از آنجایی که هزینه صنعت طلا و جواهر بالاست، بنابراین اگر 9 درصد مالیات بر ارزش افزوده به آن اضافه شود خود به خود از گردونه رقابت خارج خواهند شد.

منبع: ایبِنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها