جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور:

سیاست اصولی وزارت کشور در انتخابات، بی‌طرفی است

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور گفت: سیاست اصولی وزارت کشور در انتخابات اسفند ماه امسال بی‌طرفی است.

سیاست اصولی وزارت کشور در انتخابات، بی‌طرفی است
کد خبر: 313186
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۰۹:۴۹:۰۱

اعتمادآنلاین| جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور در مراسم تکریم و معارفه استاندار کهگیلویه و بویراحمد، بیان کرد: مهمترین رخداد امسال انتخابات اسفند ماه است و سیاست اصولی وزارت کشور در این زمینه بی‌طرفی است.

وی گفت: به استاندار، فرمانداران و بخشداران استان عرض می‌کنم به هیچ وجه حق جانبداری از هیچ شخصی را ندارند، ما بی طرف هستیم و در واقع باید امانتدار درست این امانتی که نظام مقدس جمهوری اسلامی و مردم تحت عنوان حق الناس در اختیار ما قرار دادند،‌ باشیم.

معاون سیاسی وزیر کشور خاطرنشان کرد: دوم قانون مداری است؛ آنچه که مبنای کار ما خواهد بود قانون و رعایت قانون و مقررات خواهد بود. سوم برگزاری انتخابات سالم و بدون شائبه است، تلاش خواهیم کرد انتخاباتی سالم و بدون خدشه برگزار کنیم و محور اصلی و مقدم انتخابات بخشداران و فرمانداران هستند که موظفند رعایت کنند.

عرف با بیان اینکه مقام معظم رهبری بر مشارکت، امنیت در انتخابات، سلامت و رقابت سالم تاکید داشتند، تصریح کرد: ما موظفیم که این ارکان را به‌درستی انجام دهیم.

وی ادامه داد: مشارکت بخشی تابع نشاط و شور است که مستلزم حضور همه سلایق و علایق سیاسی در داخل خانواده انقلاب اسلامی است. همه کسانی که انقلاب اسلامی و ارزش‌های این انقلاب را قبول دارند از نظر ما جزو خانواده انقلاب اسلامی هستند و باید زمینه مشارکت و رقابت آنها فراهم شود.

معاون سیاسی وزیر کشور در خصوص تغییر استاندار کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: جناب دکتر احمدی اصرار داشتند بر رفتن که پس از عید فطر جدی‌تر شد. فرآیند جایگزین سخت و با سرعت صورت گرفت. در برخی استان‌ها سخت و پیچیده می‌شود، اما وقتی آقای کلانتری به‌عنوان گزینه مطرح شد، نمایندگان استان به اجماع رسیدند و کش و قوسی در انتخاب استاندار جدید نداشته‌ایم.

عرف بیان کرد: دکتر احمدی استاندار سابق در دوران دفاع مقدس حضور داشتند و در مسیر مدارج علمی را دنبال کردند و امروز دارای سوابق علمی و اجرایی هستند. دکتر کلانتری نیز ویژگی‌های دکتر احمدی را دارند و مدیر پرکار و خستگی ناپذیر است.

وی خطاب به دکتر کلانتری اضافه کرد: 1400 به سرعت می‌آید و مردم می‌توانند انتخاب دیگری کنند این فرصت کوتاه را به بهترین شکل استفاده کنید و خاطره خوبی بجا بگذارید.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها