کد خبر: 313250
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۱۱:۱۶:۳۶
| |

ایب رئیس اتاق اصناف ایران:

جزییات تخفیف مالیاتی اصناف اعلام شد/ ارائه اظهارنامه صنوف تا 31 خرداد

مجتبی صفایی، نایب رئیس اتاق اصناف ایران گفت: تمام صنوفی که مالیات آنها یک تا 2.5 میلیون تومان است، هیچگونه افزایشی در پرداخت مالیات خود نخواهند داشت.

جزییات تخفیف مالیاتی اصناف اعلام شد/ ارائه اظهارنامه صنوف تا 31 خرداد
کد خبر: 313250
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۱۱:۱۶:۳۶

اعتمادآنلاین| مجتبی صفایی، نایب رئیس اتاق اصناف ایران و سخنگوی هیأت رئیسه در نشست خبری که به مناسبت روز ملی اصناف برگزار شد، اظهار کرد: آن دسته از واحد‌های صنفی که میزان مالیات آن‌ها 2.5 تا 5 میلیون تومان است، باید اظهارنامه ارائه دهند و آن گروهی که مالیات قطعی آن‌ها از 5 تا 10 میلیون تومان است با 9 درصد افزایش مواجه هستند.

وی ادامه داد: آن دسته از صنوفی که مالیات قطعی آن‌ها بیش از 10 میلیون تومان است، 15 درصد افزایش مالیات خواهند داشت که تعداد آن‌ها 1.5 درصد مؤدیان صنفی است. البته همه مؤدیان باید تا 31 خرداد نسبت به پرداخت و تعیین تکلیف پرونده‌های مالیاتی خود اقدام کنند.

صفایی تصریح کرد: تمام صنوفی که مالیات قطعی آن‌ها یک تا 2.5 میلیون تومان است، هیچگونه افزایشی در نرخ مالیات ندارند؛ تعداد این گروه بیش از 542 مؤدی مالیاتی است که 36 درصد کل مؤدیان مالیاتی صنفی کشور را تشکیل می‌دهد.

نایب رئیس اتاق اصناف ایران در پاسخ به پرسش خبرنگار مبنی بر تصمیم گیری سران سه قوه در خصوص حذف دلار 4200 تومانی گفت: پرداخت ارز 4200 تومانی به کالاهای اساسی از سوی دولت بر اساس ضرورت صورت گرفت و البته راهی بجز آن نیز در مقطع وجود نداشت؛ قرار بود این ارز برای تأمین کالاهای اساسی کشور استفاده شود ولی در اجرا دچار مشکل شد.

وی افزود: این دلارها به درستی توزیع نشد و واردکنندگان و توزیع کنندگان از آن سوءاستفاده کردند؛ این در شرایطی است که یکی از خواسته‌های فعالان بخش خصوصی ثبات در نرخ ارز است. اگرچه همه متغیرهای مرتبط با تثبیت نرخ ارز همواره در دسترس نیستند اما ثبات نسبی باید حاکم شود.

به گفته این مقام مسئول، مجموعه فعالان اقتصادی کشور خواهان این هستند که ثبات در بازار ارز حاکم شود و در این صورت است که در بخش صنفی می‌توان بازرسی‌های مؤثری را انجام داد. تا زمانی که ثبات برقرار نشود، نمی‌توان انتظار تشدید نظارت‌ها و بازرسی‌های مؤثر را داشت.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها