کد خبر: 313337
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۱۵:۰۴:۳۵
| |

عباسی در جمع خبرنگاران خبر داد:

راه‌اندازی دبیرخانه‌ای در مجلس برای دریافت گزارش عملکرد سالانه از دولت

سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه امروز کشور در وضعیت جنگ اقتصادی قرار دارد، گفت: وظیفه مجلس است که از اهرم نظارتی در جهت کنترل و نظارت بر قیمتگذاری و توزیع کالاها و کیفیت آن استفاده کند.

راه‌اندازی دبیرخانه‌ای در مجلس برای دریافت گزارش عملکرد سالانه از دولت
کد خبر: 313337
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۱۵:۰۴:۳۵

اعتمادآنلاین| اسدالله عباسی در حاشیه نشست علنی عصر امروز (دوشنبه، 27 خردادماه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به مصوبات روز گذشته هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در جلسه دیروز هیأت رئیسه مجلس قرار شد ماده 235 آئین‌نامه داخلی مجلس را فعال کنیم که بر اساس آن رئیس جمهور و وزرای کابینه دولت در مرداد ماه هر سال بر اساس عملکرد سال گذشته و آینده گزارشی به مجلس بدهند.

نماینده مردم رودسر و املش در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: از آنجایی که تا کنون فرمت خاصی برای این موضوع وجود نداشت و به صورت پراکنده پیگیری می‌شد، قرار شد دبیرخانه‌ای در این زمینه برای ارائه منسجم گزارش‌ها به مجلس راه اندازی شود.

وی افزود: از این پس بر اساس موضوعات مهم کشور هر هفته مسئولان به مجلس دعوت شده و بحث و بررسی صورت می گیرد چنانچه در هفته گذشته در خصوص مسکن و شهرسازی و در این هفته در خصوص صنعت در مجلس جلساتی تشکیل شد و قرار است جلسه بعدی پیرامون حوزه کشاورزی باشد.

عباسی در ادامه با اشاره به بند 8 ماده 22 آئین‌نامه مجلس گفت: این بند به دعوت از اشخاص حقیقی و حقوقی و یا درخواست مسئولان برای حضور در صحن مجلس باز می‌گردد که قرار شد از این پس به درخواست مسئولانی که در ارتباط با وظایف خود درخواست دارند در صحن مجلس حضور یافته و گزارش ارائه کنند رسیدگی شود.

این نماینده مردم در مجلس دهم همچنین به ماده 106 و تبصره آن در آیین نامه اشاره و بیان کرد: بر این اساس رؤسای قوای مجریه و قضاییه می توانند برای ارائه گزارش هایی که لازم است در مجلس داشته باشند خارج از دستور هفتگی درخواست بدهند.

وی اضافه کرد: امروز کشور ما در جنگ اقتصادی با دشمن است و مجلس نیز باید از اهرم نظارتی خود در جهت قیمت گذاری کالاها، عرضه تولیدات داخلی و کیفیت کالاها در بخش صنعت، خدمات و کشاورزی استفاده کند همچنین نحوه تخصیص 14 میلیارد دلاری که مصوبه مجلس برای توزیع کالاهای اساسی است باید کنترل شود که هر کدام از دستگاه‌ها چگونه سهم خود را توزیع می‌کنند.

عباسی همچنین درباره زمان برگزاری جلسات علنی مجلس و کمیسیون‌های تخصصی اظهار داشت: در حال حاضر یک جلسه به جلسات علنی اضافه شده و کمیسیون ها نیز بنا به ضرورت در روزهای سه شنبه نیز در کنار عصر یکشنبه تشکیل جلسه خواهند داد و مجلس در روزهای یکشنبه، دوشنبه و سه شنبه صبح و دوشنبه بعد از ظهر جلسه علنی خواهد داشت.

وی ادامه داد: درباره جلسه سوال از وزرا در صحن علنی از آنجایی که در روزهای یکشنبه با جلسات هیأت دولت تداخل پیدا می کرد به روزهای سه شنبه منتقل شده است چرا که سوالات زیادی در دستورکار است که باید رسیدگی شود.

سخنگوی هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس در تیر ماه موضوع کشاورزی را به عنوان یکی از مسائل روز بررسی خواهد کرد، خاطرنشان ساخت: در مرداد ماه نیز سایر مسائل کشور بنا به اولویت بررسی می شوند که صندوق‌های بازنشستگی و فضای مجازی از اهم این موضوعات است که به صورت علنی و یا غیر علنی برگزار خواهد شد.

منبع: خانه ملت

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها