رئیس هیات مدیره تامین نیاز پوشاک کشور :

صادرات پوشاک ایرانی به عراق و سوریه/ فروش کت و شلوار مردانه 75 درصد کاهش داشت

رحیم چگینی، رئیس هیات مدیره تعاونی تامین نیاز پوشاک کشور خبر داد: در زمینه صادرات با توجه به افزایش قیمت ارز توانستیم به کشورهای همسایه به خصوص عراق و سوریه پوشاک بزرگسال و بچگانه صادر کنیم و در حال حاضر به دنبال حضور در بازار کشورهای آسیای میانه و روسیه هستیم.

صادرات پوشاک ایرانی به عراق و سوریه/ فروش کت و شلوار مردانه 75 درصد کاهش داشت
کد خبر: 313359
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۷ ۱۵:۴۶:۲۷

اعتمادآنلاین| رحیم چگینی، رئیس هیات مدیره تعاونی تامین نیاز پوشاک کشور در نشست خبری خود در خصوص وضعیت پوشاک و تولید آن گفت:هیچکدام از تولیدکنندگان پوشاک نتوانستند ارز 4200 تومانی یا نیمایی بگیرند. این در حالی است که انجمن 250 عضو فعال دارد و تمام اعضا مجبور شدند برای تامین مواد اولیه و حتی واردات ماشین‌آلات ارز بازار آزاد تهیه کنند.

وی افزود: ممنوعیت واردات پوشاک خارجی و جلوگیری از عرضه آن توسط ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز مهمترین عامل حمایت از تولید داخلی بود که توانسته تحرک خوبی را به این صنعت بدهد.

رحیم چگینی ادامه داد: در بخش صادرات نیز با توجه به افزایش قیمت ارز توانستیم به کشورهای همسایه به خصوص عراق و سوریه پوشاک بزرگسال و بچگانه صادر کنیم و در حال حاضر به دنبال حضور در بازار کشورهای آسیای میانه و روسیه هستیم. با توجه به بررسی‌های صورت گرفته این کشورها از ظرفیت بالایی برای پوشاک ایرانی برخوردار هستند و در صورت تامین مواد اولیه به خصوص تامین ارز و سرمایه در گردش می‌توانیم حضور پررنگی در این کشورها داشته باشیم.

وی ادامه داد: در بازار داخل به دلیل کاهش قدرت خرید مردم شاهد کاهش فروش به خصوص در بخش لباس‌های رسمی بودیم به طوری که فروش کت و شلوار مردانه بیش از 75 درصد کاهش داشته است.

وی در خصوص واردات مواد اولیه و مشکلات آن گفت: هیچکدام از تولیدکنندگان پوشاک نتوانستند ارز 4200 تومانی یا نیمایی بگیرند. این در حالی است که انجمن 250 عضو فعال دارد و تمام اعضا مجبور شدند برای تامین مواد اولیه و حتی واردات ماشین‌آلات ارز بازار آزاد تهیه کنند. از طرف دیگر کاهش ارزش پول ملی باعث شده که نیاز به سرمایه در گردش چهار برابر شود تا بتوان حداقل تولید را انجام داد. با این شرایط بسیار سخت است که بتوانیم با کشوری مانند ترکیه که حتی در مواد اولیه هم به تولیدکنندگان سوبسید می‌دهد، ‌رقابت کنیم.

وی تصریح کرد: تعاونی تامین نیاز پوشاک کشور دو رویکرد دارد؛ اول اینکه به تولیدکنندگان مشاوره بدهد که چه مواد اولیه و با چه کیفیتی وارد کنند و دوم آنکه تولید پوشاک باکیفیت را نهادینه کنند.

چگینی در پایان تصریح کرد: اگر 20 سال قبل به صنعت مد و پوشاک مانند امروز اهمیت داده می‌شد این صنعت اکنون می‌توانست جایگزینی برای نفت باشد.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها