تازه‌های اقتصادی هفته - قسمت اول

در این برنامه مروری خواهیم داشت به سه گزارش منتخب از مجلات اقتصادی اکونومیست، بلومبرگ و وایرد که به سه موضوع اصلاحات اقتصادی هند، 10 سالگی رشد اقتصادی آمریکا و آینده اقتصاد در عصر تکنولوژی‌های جدید می‌پردازد.

حجم ویدیو: 5.87M | مدت زمان ویدیو: 00:02:37 دانلود ویدیو
کد خبر: 313397
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۰۱:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هفته‌نامه بلومبرگ بیزینس، نسخه آسیا، در شماره اخیر خود گزارشی را درباره دهمین سال رشد اقتصادی آمریکا منتشر کرده است. نویسنده در این مقاله اشاره می‌کند به موفقیت‌های اقتصادی ترامپ در کاهش قابل ملاحظه نرخ بیکاری به 3.6 درصد و همچنین تداوم رشد اقتصادی آمریکا که نزدیک است از رکورد دوره 1991 تا 2001 عبور کند. با این حال نگرانی‌ها و همچنین احتمال آغاز دوره رکود جدید در حال افزایش است. متن کامل مقاله را با نام « لطفاً آواز نخوانید » در سایت اعتمادآنلاین مطالعه کنید.

بلومبرگ

«اقتصاد هند: زمانی برای تحول» گزارش دوم ماست از هفته نامه اکونومیست. نارندرا مودی، بار دیگر نخست‌وزیر هند شد. اما اقتصاددان و سیاستمداران لیبرال عملکرد آقای مودی را در تناقض با اصلاحات اقتصادی وعده داده شده می‌دانند و او را با سیاست‌های توزیعی اقتصادی و رفاهی، متهم به پوپولیسم و نمایش‌های مردمی می‌کنند که صرفاً برای باقی ماندن او در قدرت و پیروزی بر چپ‌گرایان انجام شده بود. اما منتقدان به نکته مهم‌تری نیز اشاره دارند و آن افزایش سریع نرخ بیکاری در میان فارغ‌التحصیلان دانشگاهی است که انجام اصلاحات اقتصادی را در این کشور بسیار ضروری می‌کند.

wired 2

به نظر شما چطور می‌شود همزمان با ورود تکنولوژی‌های جدید و متنوع نه تنها بازار آینده را در اختیار داشت، بلکه آن را شکل داد و کنترل کرد. سومین مقاله منتخب ما از نشریه «وایرد» درباره تکنولوژی و بازار با نام « چگونه بازار آینده را بسازیم » می‌تواند ایده‌های بنیادین و چشم‌اندازهای جدیدی را برای افرادی ایجاد کند که در هر نقطه از دنیا به دنبال انجام کارهای جدید و تحول‌ساز هستند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها