دبیرکل اتحادیه عرب:

بدون تشکیل کشور فلسطین توافق صلحی در خاورمیانه حاصل نمی‌شود

احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب هشدار داد، تلاش‌ها برای حل درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تنها در صورتی که به تشکیل کشور فلسطین در مجموعه اراضی اشغال شده فلسطینی‌ها در جنگ 1967 منجر شود، نتیجه‌بخش خواهد بود.

بدون تشکیل کشور فلسطین توافق صلحی در خاورمیانه حاصل نمی‌شود
کد خبر: 313428
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۰۸:۵۰:۳۱

اعتمادآنلاین| به نوشته روزنامه الیوم السابع چاپ مصر، احمد ابوالغیط، دبیرکل اتحادیه عرب هشدار داد، تلاش‌ها برای حل درگیری‌ها میان دو طرف فلسطینی و اسرائیلی تنها در صورتی که به تشکیل کشور فلسطین در مجموعه اراضی اشغال شده فلسطینی‌ها در جنگ 1967 منجر شود، نتیجه‌بخش خواهد بود.

به نظر می‌رسد این اظهارات ابوالغیط علیه طرح صلح آمریکا که هنوز جزئیات آن ارائه نشده، مطرح شده است. در چارچوب این طرح قرار است هفته آینده کنفرانسی با نظارت آمریکا در بحرین برگزار شود و پیشنهادات برای سرمایه‌گذاری در اقتصاد فلسطین بررسی گردد.

دبیرکل اتحادیه عرب گفت: هر مساله‌ای که طرف فلسطینی یا کشورهای عربی با آن مخالفت کنند، از نظر اتحادیه عرب نیز مردود است.

ابوالغیط در ادامه اظهار کرد: راه‌حل مورد قبول برای مساله فلسطین از نظر کشورهای عربی، تشکیل کشور فلسطین در مرزهای چهارم ژوئن 67 با پایتختی قدس شرقی است.

وی افزود: تنها راه‌حل مورد قبول کشورهای عربی طرح صلح عربی است که عربستان در سال 2002 مطرح کرد، در آن طرح در صورتی که اسرائیل از تمامی اراضی متعلق به اعراب که در جنگ سال 1967 اشغال کرد، عقب‌نشینی کرده و تشکیل کشور فلسطین را بپذیرد، عادی‌سازی روابط با اسرائیل صورت می‌گیرد.

ابوالغیط تصریح کرد: اگر اسرائیل تنها راه‌حل منطقی و مورد قبول از نظر ما را انتخاب کرده بود، به عنوان یک طرف عادی در منطقه مورد قبول واقع می‌شد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها