کد خبر: 313489
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۰:۰۰:۵۳
| |

کارشناس بازار سرمایه مطرح کرد:

حرکت نقدینگی به سوی سهام‌های کوچک/سرمایه گذاران از رفتار هیجانی پرهیز کنند

کارشناس بازار سرمایه گفت: از ابتدای سال جاری شاهد ورود نقدینگی به سوی بازار سرمایه و به ویژه سهام‌های کوچک بودیم که به این علت این گروه رشد قابل توجهی را از آن خود کرد.

حرکت نقدینگی به سوی سهام‌های کوچک/سرمایه گذاران از رفتار هیجانی پرهیز کنند
کد خبر: 313489
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۰:۰۰:۵۳

اعتمادآنلاین| بازار بورس اوراق بهادار از ابتدای سال جاری تاکنون روز‌های پررونقی را پشت سر گذاشته به گونه‌ای که کارشناسان از این دوران به روز‌های طلایی بازار بورس یاد می‌کنند.

طبق برآورد‌های صورت گرفته شاخص کل بورس از ابتدای سال جاری تاکنون در حدود 54 هزار واحد رشد کرده که این رقم برابر با افزایش 30.6 درصدی است؛ رشدی که با تاخیر از سایر بازار‌های موازی از سال جاری آغاز شده و همچنان ادامه دارد.

همچنین بنا بر اعلام برخی فعالان بازار سرمایه، انتشار گزارش‌های مطلوب از برخی شرکت‌ها تاثیر خود را در شدت گرفتن روند صعودی شاخص گذاشته است.

در همین راستا، حمید اعرابی کارشناس بازار سرمایه در گفت‌وگو با خبرگزاری میزان، در خصوص شرایط بازار سرمایه گفت: با توجه به اینکه شاخص بورس ریالی است، نوسانات نرخ ارز باعث تغییر در روند شاخص بورس شده که به صورت کلی این روند صعودی بوده است.

وی افزود: در سرمایه‌های کوچک حباب قیمتی وجود دارد، اما برای سهم‌های بزرگ رشد قیمت پیش‌بینی می‌شود و با توجه به اینکه در یک سال آینده 2 نوبت مجمع برگزار می‌شود در بدهی تعلیقی شرکت‌های بزرگ حبابی وجود ندارد.

این کارشناس بازار سرمایه اظهار کرد: نقدینگی در این مدت به سمت سهام‌های کوچک حرکت کرده و در این گروه رشد قابل توجهی وجود داشته است.

اعرابی اظهار کرد: رفتار معقولانه سرمایه‌گذاران در معاملات و عدم خرید سرمایه‌هایی که حباب قیمتی دارند از جمله پیشنهادات به سرمایه گذاران است.

وی با اشاره به اینکه از ابتدای سال جاری شاهد ورود نقدینگی بسیار به این بازار‌ بودیم، گفت: شرایط در سایر بازار‌های موازی به گونه‌ای بوده که سرمایه‌گذاران ترجیح دادند سرمایه خود را در بازار بورس که بازاری مولد است وارد کنند به همین خاطر شاهد رشد واقعی شاخص بورس هستیم.

این کارشناس بازار سرمایه تصریح کرد: نمادهای گروه‌هایی مانند صنعت پالایشگاه، صنعت فولاد، سنگ آهن، مس و مواد معدنی گروه موفق بازار هستند.

شکی نیست که رونق بازار سرمایه به دنبال خود رونق تولید و رشد اقتصادی را به همراه دارد که ورود نقدینگی سیال در سطح کشور به این بازار به جای ورود به سایر بازارها و ایجاد اختلال در آنها، وارد بخش مولد شده و اقتصاد را از منافع آن برخوردار می‌سازد.

منبع: میزان

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها