بیشتر از 91 درصد ایرانی‌ها کاربر اینترنت هستند

رئیس پلیس فتا گفت: تعداد کاربران استفاده کننده از موبایل در سطح جهان ضریب افزایش 67 درصدی داشته است و کاربران شبکه های اجتماعی 45 درصد ضریب نفوذ را به خود اختصاص دادند.

بیشتر از 91 درصد ایرانی‌ها کاربر اینترنت هستند
کد خبر: 313591
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۲:۴۹:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ سردار وحید مجید رئیس پلیس فتا- ناجا صبح امروز در نخستین نشست خبری اش که در مرکز فرماندهی پلیس فتا برگزار شد با اشاره به عملکرد پلیس فتا از ابتدای سال تا کنون اظهار داشت: اطلاعات حاصل از 230 پژوهش در کشورهای مختلف سطح جهان حاکی است که در سال 2018 در بیشتر ابعاد دنیای دیجیتال، شاهد رشد و توسعه بودیم.

وی افزود: تعداد کاربران اینترنت رشد چشمگیری داشته و بیش از 160 میلیون نفر برای نخستین بار آنلاین شده اند. به بیان دیگر هر روز بیش از یک میلیون نفر به این جمعیت افزوده شده اند.

57 درصد از جمعیت جهان به اینترنت متصل هستند

سردار مجید تصریح کرد: 57 درصد از جمعیت جهان یعنی 4 میلیارد و 388 میلیون نفر از جمعیت 7 میلیارد و 676 میلیون نفر دنیا به اینترنت متصل هستند.

وی افزود: البته این ضریب نفوذ در کشورهای توسعه یافته تا 80 درصد می رسد در حالی که در کشورهای در حال توسعه 45 درصد و در سایر کشورهای کمتر توسعه یافته حدود 20 درصد است.

رئیس پلیس فتا- ناجا اظهار داشت: کاربران تلفن همراه با 5 میلیارد و 112 میلیون نفر، ضریب نفوذی برابر با 67 درصد دارند.

سردار مجید گفت: کاربران فعال شبکه های اجتماعی جهان سه میلیارد و 484 میلیون نفر با ضریب نفوذ 45 درصد، کاربران فعال هستند که از این تعداد سه میلیون و 256 هزار نفر کاربران موبایل هستند که با ضریب نفوذ 42 درصد در حال فعالیت هستند.

وی خاطرنشان کرد: ایزوله سازی و پاکسازی شبکه از ریسک تعهدات بعدی ماست.

رئیس پلیس فتا- ناجا گفت: در ایران 83 میلیون نفر جمعیت داریم که از این تعداد 73 میلیون کاربر اینترنت با ضریب نفوذ 89 درصد افزایش داشته ایم که نسبت به سال 2017، 29 درصد افزایش کاربر اینترنت داشته ایم.

سردار مجید افزود: در ایران کاربران اینترنت موبایل 63 میلیون نفر با ضریب نفوذ 77 درصد افزایش 11 میلیونی نسبت به سال 2017 داشته ایم.

وی خاطرنشان کرد: سیم کارتهای رجیستر شده معادل بیش از 123 میلیون بوده است و این آمار مربوط به نرخ متوسط بهره وری دو سیم کارت است.

وی ادامه داد: 92 درصد افراد در ایران دارای حساب بانکی هستند که از این تعداد 46 درصد اقدام به خرید آنلاین می کنند و 52 درصد کاربران در این حوزه آقا هستند و 41 درصد زنان.

رئیس پلیس فتا- ناجا اظهار داشت: با توجه به موارد فوق تغییرات روز افزون در فضای سایبری امری اجتناب ناپذیر است اما در کنار توسعه های فناوری با توجه به گمنامی افراد، وجود شبکه های اجتماعی خارجی که هیچ گونه نظارت و کنترلی بر آنها حاکم نیست باید به حوزه امنیت، حفاظت از داده ها و حریم خصوصی کاربران توجه کرد که متأسفانه این موضوع مورد غفلت قرار گرفته است.

سردار مجید تصریح کرد: در راستای اجرای فرامین مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت فضای مجازی بلافاصله در تاریخ98/02/10 طرح مقابله با عرضه سلاح و مهمات و مقابله با ترویج خشونت در فضای سایبر تدوین و به استان های سراسر کشور ابلاغ گردید.

وی افزود: در این طرح بالغ بر هزار و 200 تارنما اعم از سایت ها، شبکه های اجتماعی و پیام رسان های خارجی حاوی محتوا و مضامین مرتبط به صورت کلی و عمومی استخراج گردید.

رئیس پلیس فتا- ناجا گفت: از مجموع تارنماهای رصد شده بالغ بر 750 تارنما با مضامین عمومی و فاقد محتوای مجرمانه مرتبط با موضوع استخراج که از این تعداد بالغ بر 240 تارنما که عمدتاً موارد جعلی، تبلیغاتی و با هدف جذب فالور و بعضاً کلاهبرداری است و اخذ وجه از کاربران مورد رسیدگی واقع و از دسترس خارج شده اند.

سردار مجید تأکید کرد: بالغ بر 400 تارنمای رصد شده دارای محتوای مجرمانه با فراوانی 76 درصد اینستاگرام، 14 درصد تلگرام و 6 درصد سایتها و 4 درصد سایر بسترهای سایبری تحت رسیدگی واقع و اقدام شناسایی و مقابله ای توسط پلیس های تخصصی در این رابطه به عمل آمده است.

وی گفت: از دیگر اقدامات به عمل آمده در راستای فرامین برنامه ریزی و طراحی در خصوص ارتقای توان عملیاتی، فنی رصد، پایش و پی جویی جرایم، ارتقا و افزایش ساماندهی فنی پلیس فتا، ظرفیت سازی در داخل ناجا، استفاده از ظرفیت سایر نهادها و سازمان هایی که به نوعی دارای مسئولیت در حوزه امنیت فضای مجازی هستند و غیره شده است.

رئیس پلیس فتا- ناجا اظهار داشت: گسترش کمی و کیفی پلیس فتا در شهرستان ها و استان های فاقد پلیس فتا که در سال جاری 17 شهرستان جدید ایجاد شده است و سه پایگاه در تهران ایجاد شده است.

سردار مجید در پاسخ به این سوال مبنی بر به کارگیری هکرهایی که از سوی پلیس فتا شناسایی و دستگیر می شوند، گفت: هک کردن یک بار معنایی غیر قانونی دارد. افرادی که در این حوزه شناسایی و دستگیر می شوند، تحویل مراجع قضایی داده می شوند و ما به عنوان پلیس فتا از هیچ هکری در پلیس فتا استفاده نمی کنیم.

منبع: مهر

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها