برگزیدگان جایزه «جامعه نویسندگان» مشخص شدند

نام «ریموند آنتروباس»، برنده جایزه‌های «فولیو»‌ و «تد هیوز» و «آن یانگستون»، نویسنده 70 ساله در میان برندگان جایزه «جامعه نویسندگان» به چشم می‌خورد.

برگزیدگان جایزه «جامعه نویسندگان» مشخص شدند
کد خبر: 313625
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۱۳:۴۶:۳۶

اعتمادآنلاین| «ریموند آنتروباس» شاعر برنده جایزه‌های «فولیو»‌ و «‌تد هیوز» ‌این‌بار جایزه چهارهزار پوندی «‌سامرست موآم» را برای مجموعه شعر «پایداری»‌ آز آن خود کرد. «آنتروباس» که یک شاعر ناشنواست برای نگارش مجموعه شعرش از تجربیات خانوادگی‌اش و سختی‌های دوران تحصیلش به عنوان یک ناشنوا استفاده کرده است. جایزه «سامرست موآم» به برترین اثر داستانی،‌ غیرداستانی یا مجموعه شعر یک نویسنده یا شاعر زیر 35 سال اهدا می‌شود.

«‌آن یانگستون» ‌نیز جایزه هزار پوندی «یادبود پائول توردی» را برای رمان «مرا در موزه ملاقات کن» دریافت کرد. جایزه «‌پائول توردی»‌ به یاد این نویسنده که اولین رمانش را در سن 60 سالگی نوشت به برترین رمان اول نویسندگان بالای 60 سال اهدا می‌شود.

در مجموع،‌ طی مراسمی به میزبانی «‌جکی کِی» شاعر بریتانیایی و با حضور رئیس جایزه «جامعه نویسندگان»‌ به 32 نویسنده، جوایزی به ارزش کلی 100 هزار پوند اهدا شد.

ازدیگر برندگان این جایزه می‌توان به «جیمز کلارک»‌ برنده جایزه 10 هزار پوندی «تراسک» برای رمان «راه باریک»، «‌دیما الزیات»‌ برنده جایزه «‌تام گلون تراست»‌ برای رمان «زمانی اهل سوریه بودیم»‌ و «جولیان جکسون» برنده «‌جایزه الیزابت لانگفورد»‌ برای کتاب «‌تصویر مشخصی از فرانسه»‌ اشاره کرد.

داوران این دوره از جایزه «کیت ماس»،‌ «‌گری یانگ»‌،‌ «مارک لاسون»، ‌«آنیتا ستی» و «سوزان هیل» بودند.

جایزه «جامعه نویسندگان» یک جایزه ادبی بریتانیایی است که هرساله از سوی جامعه نویسندگان در عناوین مختلف به برترین آثار سال اهدا می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها