کد خبر: 313645
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۷:۵۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی جام‌جهانی فوتبال زنان

زنان، دروازه‌بانان بهتر می‌خواهند نه دروازه‌های کوچک‌تر

هوپ سولو، دروازه‌بان سابق تیم ملی آمریکا، نوشت: ما باید درصدد این باشیم که بازی زنان را به بالاترین سطح خود برسانیم و استعدادها و قابلیت‌های فوتبالیست‌های زن را به جهان نشان دهیم. اندلر در بازی مقابل آمریکا به دنیا نشان داد که ما می‌توانیم.

زنان، دروازه‌بانان بهتر می‌خواهند نه دروازه‌های کوچک‌تر
کد خبر: 313645
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۷:۵۰:۰۰

اعتمادآنلاین| منیژه موذن- جام‌جهانی زنان به چهاردهمین روز خود رسیده و تکلیف صعودکننده‌ها تا حد زیادی مشخص شده است. این مسابقات فارغ از نتایج بازی‌ها حواشی بسیاری در پی داشته است. یکی از این حواشی، مربوط به اندازه دروازه‌هاست. در هفته گذشته بحث‌هایی مطرح شد با این مضمون که چون قد زنان از مردان کوتاه‌تر است، باید طول دروازه کمتر باشد.

هوپ سولو، دروازه‌بان سابق تیم ملی آمریکا، در مخالفت با این موضوع طی یادداشتی در گاردین از دروازه‌بانان بزرگی همچون کریستین اندلر به عنوان مثال نقض این گزاره نام برده است:

او نوشت: یکی از پست‌هایی که در فوتبال زنان خیلی دیر و با کندی پیشرفت کرد، پست دروازه‌بانی بود. البته دلیل این اتفاق نه کمبود استعداد بلکه کمبود امکانات و نیروی انسانی بود.

کریستین اندلر بهترین دروازه‌بان جهان است. بازی او در مقابل آمریکا مرا هیجان‌زده کرد. شیلی می‌توانست به راحتی هشت گل دریافت کند، اما کریستین این تیم را در بازی نگه داشت. او به مردم کشورش احساس غرور و افتخار ارزانی کرد.

هر تیمی نیاز به دروازه‌بانی همچون کریستین در درون دروازه دارد. اخیراً بحث‌هایی شکل‌ گرفته مبنی بر اینکه چون زن‌ها کوتاه‌تر از مردان هستند، باید دروازه‌های فوتبال زنان کوچک‌تر باشند. اما پاسخ من به آنها این است که ما به دنبال دروازه‌بانان معمولی نیستیم. ما به دنبال استعدادهای نادر هستیم و کریستین یکی از آنهاست.

او قوی، سریع و باهوش است، جاگیری بی‌نظیری دارد و مسیر توپ را خیلی خوب تشخیص می‌دهد؛ اندلر یک دروازه‌بان کامل است.

کیفیت دروازه‌بانان در فوتبال زنان سطح این بازی‌ها را بسیار بالا می‌برد. برای من عجیب است که می‌بینم یک مربی فوتبال این موضوع را مطرح می‌کند که دروازه در فوتبال زنان باید کوچک‌تر باشد. به جای این کار ما باید درصدد باشیم تا بازی زنان را به بالاترین سطح خود برسانیم و استعدادها و قابلیت‌های فوتبالیست‌های زن را به جهان نشان دهیم. اندلر در بازی مقابل آمریکا به دنیا نشان داد که ما می‌توانیم.

دروازه‌بانی یکی از آخرین پست‌های فوتبال زنان بود که پیشرفت کرد. دلیل این اتفاق مشکل استعدادیابی بود.

وقتی از کالج فارغ‌التحصیل شدم و وارد یک باشگاه حرفه‌ای شدم، انتظار داشتم تمرینات حرفه‌ای داشته باشم اما ما حتی مربی دروازه‌بان‌ها را نداشتیم. مشکل دیگر ما در فوتبال زنان این است که معمولاً کم‌استعدادترین ورزشکار را در دروازه قرار می‌دهیم، در حالی که دروازه‌بانان در فوتبال مردان ورزشکاران فوق‌العاده‌ای هستند.

تعجب نمی‌کنم اگر واکنش کریستین در مقابل پنالتی کارلی لیوید باعث شده باشد کارلی به نحوه پنالتی زدنش فکر کند. این همان کاری است که یک دروازه‌بان باید انجام دهد؛ باید در ذهن پنالتی‌زن شک ایجاد کند. کارلی چند روز سخت را خواهد گذراند و هضم از دست دادن پنالتی برایش دشوار خواهد بود، اما او بیشتر تمرین خواهد کرد و دوباره به شرایط ایده‌آل بازخواهد گشت.

آمریکا در مقابل شیلی نمایش فوق‌العاده‌ای داشت و کار کایلی هم بی‌نظیر بود. او بازیکن فوق‌العاده‌ای است و به زودی با این اشتباه فردی کنار خواهد آمد.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها