کد خبر: 313728
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۲۰:۰۲:۰۰
| |

محمد مرسی که بود؟

محمد مرسی، رئیس‌جمهوری پیشین مصر عصر دوشنبه در هنگام برگزاری جلسه دادگاهی که برای محاکمه وی ترتیب داده شده بود، غش کرد و بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.

محمد مرسی که بود؟
کد خبر: 313728
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۸ ۲۰:۰۲:۰۰

اعتمادآنلاین| محمد مرسی، رئیس‌جمهوری پیشین مصر عصر دوشنبه در هنگام برگزاری جلسه دادگاهی که برای محاکمه وی ترتیب داده شده بود، غش کرد و بعد از انتقال به بیمارستان درگذشت.

تلویزیون رسمی مصر به نقل از یک منبع پزشکی اعلام کرده است، محمد مرسی بر اثر سکته قلبی درگذشت.

رسانه‌های خبری، بامداد امروز- سه‌شنبه- اعلام کردند که جسد «محمد مرسی» رئیس‌جمهور مخلوع این کشور با حضور خانواده و وکلایش و در میان تدابیر شدید امنیتی، در شرق قاهره به خاک سپرده شد.

مرسی در سال 2012 بعد از سرنگونی حسنی مبارک، رئیس جمهور پیشین مصر به ریاست جمهوری رسید. حکومت سی‌ساله مبارک یک سال بعد از آغاز موج اعتراض‌های "بهار عربی" سرنگون شد.

مرسی در آن زمان از اعضای ارشد گروه اخوان‌المسلمین مصر بود. از او به عنوان اولین رئیس جمهور مصر نام برده می‌شود که در یک رای‌گیری دموکراتیک انتخاب شد اما مخالفانش او را به استبداد متهم می‌کردند.

او یک سال بعد با کودتای ارتش به رهبری عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور فعلی مصر، برکنار و در پی آن زندانی شد.


رجب طیب اردوغان رئیس‌جمهور ترکیه ضمن تسلیت در پی درگذشت محمد مرسی رئیس‌جمهور سابق مصر او را شهید توصیف کرد.

سید عباس موسوی، سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران خبر درگذشت محمد مرسی رئیس جمهور سابق و "برآمده از نخستین انتخابات بزرگ مردمی بعد از پیروزی نهضت مردمی مصر" را موجب تأثر و تأسف خواند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها