کد خبر: 313816
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۰۹:۲۷:۲۲
| |

برداشت اولین آناناس‌های کشور در چابهار

رئیس سازمان جهاد کشاورزی سیستان وبلوچستان عنوان کرد: در قالب طرح بررسی سازگاری آناناس و به منظور توسعه کشت آن درکشور تعداد 5هزار اصله نهال کشت بافتی آناناس از کشور هندوستان وارد شد.

برداشت اولین آناناس‌های کشور در چابهار
کد خبر: 313816
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۰۹:۲۷:۲۲

اعتمادآنلاین| زورقی در جریان بازدید طهماسبی معاون امور باغبانی وزارت جهادکشاورزی، رئیس سازمان شیلات کشور، رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی کشور ،استاندار سیستان وبلوچستان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان و شهرستان از گلخانه تحقیقاتی پرورش نهال کشت بافتی آناناس در چابهار افزود: در حال حاضر 800 اصله نهال در ایستگاه تحقیقاتی چابهار و 2500 اصله نیز در ایستگاه تحقیقات باهوکلات به منظور تولید پاچوش و میوه نگهداری می‌شود بقیه نهالهای وارداتی به پژوهشکده گل و گیاهان زینتی محلات ارسال شده است.

وی تأکید کرد: این طرح با حمایت و همکاری معاونت باغبانی وزارت جهادکشاورزی و موسسه تحقیقات علوم باغبانی و سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان در حال انجام است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان سیستان و بلوچستان تصریح کرد: با به نتیجه رسیدن مرحله تحقیقاتی، کشت این محصول تجاری در مناطق جنوبی استان که استعداد خاصی در این زمینه دارند توسعه خواهد یافت.

در جریان این بازدید تعدادی میوه آناناس تولیدی ایستگاه تحقیقاتی چابهار برداشت شد که اولین میوه های آناناس تولیدی کشور است.

همچنین عملیات اجرایی 2 طرح بزرگ کشاورزی و شیلاتی در کنارک با حضور طهماسبی معاون وزیر جهاد کشاورزی آغاز شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی سیستان و بلوچستان در این مراسم گفت: این طرح ها شامل گلخانه هیدروپونیک ، آب شیرین کن و استخر پرورش میگو است که با سرمایه گذاری بخش خصوصی در وسعت 750 هکتار در روستای گوردیم شهرستان کنارک اجرا می شود.

زورقی افزود: از این وسعت، 20 هکتار آن مربوط به گلخانه هیدروپونیک با سرمایه گذاری 88 میلیار ریال و ایجاد آب شیرین کن با صرف یک و نیم میلیون یورو است.

وی گفت: در 730 هکتار دیگر هم ، 22 مزرعه و در هر مزرعه 16 استخر شامل 13 استخر پرورش میگو و سه استخر ذخیره آب با صرف 200 میلیارتومان ایجاد خواهد شد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی استان، میزان اشتغالزایی این طرح ها را دو هزار و 400 نفر به صورت مستقیم و غیر مستقیم بیان کرد.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها