ترامپ:

حمله نظامی به خاورمیانه بدترین تصمیم تاریخ ما بود

رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه‌ای گفت: می‌داند چه کسی عامل حملات تروریستی 11 سپتامبر به آمریکا بوده و اینکه از نظر او این کار عراق نبود که برج‌های تجارت جهانی را سرنگون کرد.

حمله نظامی به خاورمیانه بدترین تصمیم تاریخ ما بود
کد خبر: 313854
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۰۸:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در مصاحبه با شبکه ای‌بی‌سی نیوز گفت: حملات 11 سپتامبر 2001 کار عراق نبود بلکه کار افراد دیگری بود و من فکر می‌کنم می‌دانم این افراد دیگر چه کسانی هستند و ممکن است شما هم بدانید.

این اظهارات ترامپ در حالی مطرح شد که بعد از حملات 11 سپتامبر 2001 که تقریباً سه هزار کشته به‌جا گذاشت و مقامات از دست داشتن 19 عامل تروریستی در آن خبر دادند، این گروه القاعده به رهبری اسامه بن لادن بود که مسئولیت این حملات را برعهده گرفت.

ترامپ در مصاحبه خود با جُرج استفانوپولوس مجری ای‌بی‌سی نیوز، از مداخله نظامی آمریکا در خاورمیانه به بهانه حملات 11 سپتامبر انتقاد کرد و این تصمیم را بدترین تصمیم گرفته شده در تاریخ آمریکا خواند.

دونالد ترامپ منطقه خاورمیانه را «شبیه به شن روان» دانست و گفت: تصمیم‌ رفتن به خاورمیانه یک تصمیم وحشتناک بود.

ترامپ در ادامه اظهار داشت: ما در شُرُف رسیدن به رقم تقریباً 8 تریلیون دلار (به عنوان هزینه‌های مداخله در خاورمیانه) هستیم و هنگامی که ما در آن جا بخواهیم یک اتوبان، یک جاده، یک مدرسه و یا هر چیز دیگری بسازیم، همیشه همه شروع به دعوا بر سر پول می‌کنند. این خنده‌دار است. بنابراین این یک تصمیم بد بود.

وی افزود: به هر ترتیب این عراق نبود که برج‌های مرکز تجارت جهانی را سرنگون کرد. این کار عراق نبود. بلکه کار کسان دیگری بود. و من فکر می‌کنم می‌دانم این کسان دیگر کی بودند و شما هم ممکن است همچنین بدانید اما این تصمیم یک تصمیم وحشتناک بود.

ارتش آمریکا در پی حملات 11 سپتامبر 2001 با حمایت برخی همپیمانانش از جمله انگلیس ابتدا به افغانستان حمله کرد تا القاعده را مجازات کند اما بعداً از موضوع حملات 11 سپتامبر 2001 به عنوان توجیهی برای حمله به عراق در سال 2003 نیز استفاده کرد.

دونالد ترامپ این اظهارات را بعد از آن مطرح کرد که در همین مصاحبه از او پرسیده شد، چرا کیم جونگ اون رهبر کره شمالی را تحسین می‌کند.

رئیس جمهور آمریکا مدعی شد که «خیلی حرف‌های خوب را درباره افراد زیادی می‌گوید».

او در ادامه این صحبتش گفت: من شغلم را عالی انجام دادم و همه تصور می‌کردند که ما قرار است در روز بعد از آن که من به ریاست جمهوری انتخاب شدم وارد یک جنگ شویم.

ترامپ ادعا کرد که ارتش آمریکا را که به گفته او کاملاً به سبب رئیس‌جمهور بوش و خاورمیانه از منابع خالی شده بود را بازسازی کرده است.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها