محمدجواد جمالی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس وشرای اسلامی:

فعالان سیاسی در کشور ما بلوغ سیاسی ندارند/ بسیاری از ما اشتباهی به سیاست آمده‌ایم

محمدجواد جمالی، عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: اینکه افراد هر کدام از جناحین به کمین یکدیگر نشسته‌اند تا به محض پیدا کردن یک نقطه ضعف اخلاقی یا مالی برای تخریب یکدیگر فعال شوند، نشان دهنده عدم بلوغ سیاسی فعالین سیاسی ماست. شاید صحیح باشد بگوییم ما اشتباهی به سیاست آمده ایم.

فعالان سیاسی در کشور ما بلوغ سیاسی ندارند/ بسیاری از ما اشتباهی به سیاست آمده‌ایم
کد خبر: 313856
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۰:۱۴:۲۹

اعتمادآنلاین| محمدجواد جمالی، نماینده اصولگرای مجلس دهم بیان کرد: من در تبلیغات انتخاباتی مجلس فعلی اعلام کردم که اصلاح طلبی و اصولگرایی اصالت ندارند و بسیاری بدون آنکه مانیفست فکری مشخصی داشته باشند، صرفاً بر مبنای حضور فردی مشخص در یک جریان به آن می‌پیوندند یا از آن فاصله می‌گیرند. به عبارتی بسیاری از افراد موضع ایجابی نسبت به جریان خودشان ندارند، بلکه بر اساس مواضع سلبی جریان سیاسی خود را انتخاب می‌کنند. به عنوان مثال فردی که مدیر مدرسه‌ای بوده است، توسط فردی که مدیرکل آموزش پرورش است و متعلق به جریان سیاسی خاصی هست برکنار می‌شود و این مسئله موجب می‌شود تا او نیز به جریان سیاسی رقیب بپیوندد.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: من اساساً اصطلاحات اصولگرا و اصلاح طلب را به این شکل قبول ندارم. این اسامی تنها عناوینی هستند که بر باندهای سیاسی گذاشته می‌شوند. همانطور که رهبری گفته‌اند به جای این عناوین ما فقط انقلابی و غیرانقلابی داریم. به عبارتی همه باید زیر چتر انقلاب جمع شوند.

وی با آسیب شناسی نحوه سیاستورزی حاکم بر فضای ایران گفت: اینکه افراد هر کدام از جناحین به کمین یکدیگر نشسته‌اند تا به محض رؤیت یک نقطه ضعف اخلاقی، مالی یا هر موضوع دیگری از آن علیه یکدیگر استفاده کنند. این کار علاوه بر اینکه باعث می‌شود اعتماد مردم را از دست بدهیم، نشان دهنده عدم بلوغ سیاسی فعالین سیاسی ماست. شاید صحیح باشد بگوییم که ما اشتباهی به سیاست آمده‌ایم.

جمالی نوبندگانی افزود: زمانی برای ائتلاف اصولگرایان به شیخوخیت تمکین می‌شد. در دوره‌ای دیگر صحبت از 7+8 شد و بعد بهجامعتین و سرانجام به جمنا رسید. همین اتفاق در جبهه اصلاحات هم مطرح است و امروز شورای عالی سیاستگذاری مطرح هست و عده‌ای به دنبال ایجاد پارلمان اصلاحات هستند. تمام این موارد نمایانگر عدم ثبات جریانات سیاسی در کشور ما است، آنها نمی‌دانند چه می‌خواهند، ما حزب واقعی نداریم و عمده فعالیت سیاسی ما فقط مخالفت با رقیب است.

نماینده مردم فسا در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته معدود افرادی هم داریم که اینگونه نیستند و کاملاً آگاه به مشی و مرام سیاسی خود هستند، اما واقعیت این هست که باندبازی در فضای سیاسی کشور باعث شده است تا بسیاری از افراد را که شخصاً می‌شناسم و به هیچ چیزی اعتقاد ندارند، با حضور در این جریانات سیاسی و قرار گرفتن در جایگاه‌های حساس به کشور آسیب بزنند.

این فعال سیاسی با سابقه اصولگرا در خصوص فراخوان محمدباقر قالیباف برای دعوت از جوانان به حضور در انتخابات مجلس شورای اسلامی گفت: به عنوان فردی که به قالیباف علاقه مند هستم و وی را مدیر اجرایی موفق و پرتلاشی می دانم که یادآور دفاع مقدس است، به وی توصیه می‌کنم همانگونه که در سال 92 و 96 در مناظرات خود فضای درگیرانهای ایجاد کردند و متضرر شدند، در این انتخابات از ایجاد این فضا حذر کنند.

جمالی گفت: من خوشحال هستم که آقای قالیباف به صحنه آمده‌اند، اما دلیلی هم نمی بی نم که شروع فعالیتشان را با تخریب این مجلس آغاز کنند. اینکه در مجلسی 290 نفره به همه حمله کنیم که حتی در میان آنها دوستان ایشان هم حضور دارند، صحیح نبود. کلی گویی در این موضوع صحیح نیست.

وی درباره دعوت قالیباف از حضور جوانان در انتخابات گفت: بنده از حضور جوانان استقبال می‌کنم، اما نباید دچار جوزدگی شویم. باید بدانیم که در تمام دنیا نیروهای سیاسی با تجربه در کنار جوانان حضور دارند و اینگونه نیست که با کنار گذاشتن افراد باتجربه جا برای جوانان باز شود. ما هم باید از تمام سرمایه‌هایمان استفاده کنیم در غیر این صورت در حالی که مملکت ما امروز در مرحله تثبیت و پیشرفت هست مجدداً به مرحله آزمون و خطا باز خواهد گشت.

عضو فراکسیون مستقلین ولایی در خصوص ابداع واژه نواصولگرایی اظهارداشت: شاید ایشان به این نتیجه رسیده‌اند که راهکارهای پیشین خیلی خوب جواب نداده است و دلیل شکست جریان اصولگرا در انتخابات‌های اخیر همین مسئله بوده است. ایشان هم مانند دیگران به دنبال یافتن راهکار است. البته این راهکارها متفرق هست و هر کس راه خود را می‌رود.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها