کد خبر: 313895
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۱:۰۷:۴۶
| |

مثلث کی‌روش، شفر و برانکو ایران را ترک کردند

در کمتر از یکسال سرمربی‌های خارجی تیم ملی، استقلال و پرسپولیس ایران را ترک کردند.

مثلث کی‌روش، شفر و برانکو ایران را ترک کردند
کد خبر: 313895
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۱:۰۷:۴۶

اعتمادآنلاین| ‌ حدود یکسال پیش بود که پرسپولیس همراه با برانکو ایوانکوویچ کروات، دومین قهرمانی پیاپی خود در لیگ برتر را بدست آورد.

استقلالی‌ها هم که وینفرد شفر آلمانی را روی نیمکت خود می‌دیدند، قهرمان جام حذفی ایران شده بودند. هر دو تیم پرطرفدار پایتخت همچنین موفق شده بودند همراه با سرمربیان خارجی خود به مرحله‌ی یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا که مسابقات آن در فصل بعد برگزار می‌شد، صعود کنند.

تیم ملی هم در جام جهانی 2018 روسیه شرکت کرده بود و در این رقابت‌ها با وجود حذف از مرحله‌ی گروهی بیشترین امتیاز خود در تاریخ جام‌های جهانی را همراه با کارلوس کی‌روش بدست آورده بود و اکثر فوتبال‌دوستان ایرانی از عملکرد تیم ملی رضایت داشتند. برانکو ایوانکوویچ، وینفرد شفر و کارلوس کی‌روش، مثلث خارجی‌های محبوب فوتبال ایران را تشکیل می‌دادند.

با توجه به اینکه برانکو ایوانکوویچ و وینفرد شفر هر دو بیش از یک فصل با تیم خود قرارداد داشتند و کارلوس کی‌روش عملکرد قابل قبولی در جام جهانی 2018 روسیه داشت، کمتر کسی فکر می‌کرد این سه سرمربی بعد از گذشت یکسال ایران را ترک کرده باشند.

کارلوس کی‌روش بعد از جام جهانی تا پایان جام ملت‌های آسیا قرارداد خود را تمدید کرد و بعد از حذف از جام ملت‌های آسیا با شکست سنگین 3 بر صفر از ژاپن، ایران را ترک کرد و سرمربی تیم ملی کلمبیا شد. بعد از رفتن کی‌روش، مارک ویلموتس بلژیکی هدایت تیم ملی فوتبال ایران را بر عهده گرفته است.

وینفرد شفر آلمانی هم در فصل جدید با استقلال، بعد از حذف از لیگ قهرمانان آسیا و جام حذفی با شکست در بازی خارج از خانه مقابل پدیده و کمرنگ شدن شانس قهرمانی استقلال در لیگ برتر، سه هفته مانده به پایان لیگ از این تیم کنار گذاشته شد. بعد از برکناری شفر، در سه هفته‌ی پایانی لیگ فرهاد مجیدی دستیار ایرانی او آبی‌پوشان پایتخت را هدایت کرد و برای فصل جدید آندره‌آ استراماچونی ایتالیایی با سابقه هدایت اینترمیلان ایتالیا روی نیمکت استقلال می‌نشیند.

برانکو ایوانکوویچ هم که عصری فراموش نشدنی در باشگاه پرسپولیس رقم زد و علاوه بر اینکه توانست با این تیم در قهرمانی لیگ برتر هت‌تریک کند، تبدیل به تنها مربی‌ای شد که در یک فصل هم قهرمان لیگ برتر شده و هم جام حذفی را قهرمان می‌شود، در پایان فصل پرسپولیس را ترک کرد و راهی باشگاه الاهلی عربستان شد.

اتفاقات فوتبالی و غیر فوتبالی طوری رقم خورد که این مثلث خارجی در کمتر از 6 ماه از فوتبال ایران بروند. یک سال پیش هیچ‌کس تصور این اتقاق را نداشت. اینکه هر سه باهم بروند قابل تصور نبود. برانکو ایوانکوویچ که آخرین ضلع از این مثلث خارجی بود که ایران را ترک کرد، در حالی از فوتبال ایران رفت که نزد هواداران پرسپولیس محبوبیتی در حد علی پروین اسطوره‌ی این باشگاه بدست آورده و هواداران از رفتن او در شوک هستند و باور نمی‌کنند که در لیگ نوزدهم او را روی نیمکت تیم خود نمی‌بینند.

منبع: نود

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها