کد خبر: 313956
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰
| |

گزارش «اعتمادآنلاین» از حواشی این روزهای باشگاه پرسپولیس

جدایی برانکو؛ بدعهدی مدیران و ناراحتی هواداران

شرایط برای پرسپولیس هر روز سخت‌تر می‌شود و باید دید چه کسی صاحب نیمکت قهرمان سه دوره لیگ برتر خواهد شد. نیمکتی که حالا داغ‌تر از هر زمان دیگر شده است.

جدایی برانکو؛ بدعهدی مدیران و ناراحتی هواداران
کد خبر: 313956
|
۱۳۹۸/۰۳/۳۰ ۱۰:۰۰:۰۰

اعتمادآنلاین| ‌ هفته‌ای که گذشت فوتبال ایران شاهد حواشی بسیاری بود. هشدار مهدی تاج به باشگاه‌های لیگ برتری برای آماده کردن شرایط میزبانی، ابلاغ آیین‌نامه انضباطی جدید برای لیگ برتر و جدایی مهدی رحمتی از استقلال و ثبت قراردادش با پدیده خراسان، حاشیه‌های این هفته فوتبال ایران بودند. اما جدایی برانکو از پرسپولیس مهم‌تر از همه این اتفاق‌ها بود.

برانکو بعد از قهرمانی پرسپولیس در لیگ برتر و جام حذفی، ایران را به مقصد کرواسی ترک کرد. اما این سفر یک فرق عمده با دیگر سفرهای او داشت. پروفسور دیگر به ایران بازنگشت. هرچند مدیران پرسپولیس اعلام کردند این مربی پنجم تیرماه دوباره به تهران برمی‌گردد و تمرینات پرسپولیس برای فصل جدید را آغاز می‌کند، اما این مربی کروات به دلیل بدعهدی همان مدیران ترجیح داد از پرسپولیس جدا شود. او با الاهلی عربستان به توافق رسید و اعلام کرد داستانش با پرسپولیس و فوتبال ایران به پایان رسیده است. او با انتشار پستی در اینستاگرامش از هواداران پرسپولیس خداحافظی کرد تا آب پاکی را روی دست مدیران ناکارآمد پرسپولیس ریخته باشد.

ماجرا از کجا شروع شد؟

پرسپولیس نیز مانند همه تیم‌های فوتبال ایران با مشکلات مالی فراوانی دست‌وپنجه نرم می‌کند. همین موضوع باعث شده این باشگاه نتواند مطالبات بازیکنان و کادر فنی خودش را پرداخت کند. بازیکنان پرسپولیس از این موضوع شکایت داشتند و در مقاطعی از فصل هم تمرین پرسپولیس را تحریم کردند. همان موقع برانکو به باشگاه اعلام کرد دستمزد بازیکنان و کادر فنی را پرداخت کنند. باشگاه مقداری از مطالبات بازیکنان و کادر فنی را پرداخت کرد، اما دستمزد برانکو پرداخت نشد. او در نامه‌ای که برای باشگاه فرستاد اعلام کرد اگر دستمزدش را پرداخت نکنند قراردادش را با این باشگاه فسخ می‌کند. مدیران پرسپولیس توجهی به این نامه نکردند تا نامه دوم برانکو هم به باشگاه رسید. برانکو بعد از بی‌جواب ماندن نامه دوم تصمیمش را برای جدایی از پرسپولیس گرفت. او پرسپولیس را قهرمان لیگ، جام حذفی و سوپرجام کرد و به کارش در پرسپولیس پایان داد.

تجمع هواداران پرسپولیس مقابل باشگاه

جدایی پرافتخارترین مربی خارجی باشگاه پرسپولیس خشم هواداران را برانگیخت. آنها با تجمع برابر ساختمان باشگاه خواستار استعفای هیات‌مدیره شدند. مدیران پرسپولیس از ترس هواداران خشمگین به ساختمان باشگاه پرسپولیس نرفتند تا ناراحتی این هواداران بیشتر از قبل شود. در نهایت باشگاه پرسپولیس از نیروی انتظامی درخواست کرد به تجمع هواداران خشمگین پرسپولیس پایان دهد. هرچند تجمع آنها در روزهای بعد هم ادامه یافت.

گزینه‌های جانشینی پروفسور

نزدیک به 40 روز دیگر لیگ برتر فوتبال ایران دوباره آغاز می‌شود. تقریباً همه تیم‌ها مربیان‌شان را انتخاب کرده‌اند، تنها قهرمان لیگ است که بدون مربی مانده. باشگاه قول داده به‌ زودی جانشین برانکو معرفی می‌شود. نام‌های زیادی هم در فضای مجازی مطرح‌ شده است؛ علی دایی، زلاتکو کرانچار، افشین قطبی، مهدی مهدوی‌کیا و یحیی گل‌محمدی مهم‌ترین گزینه‌های جانشینی برانکو هستند . به‌ غیراز یحیی گل‌محمدی هیچ‌کدام از گزینه‌های جانشینی برانکو باب میل هواداران پرسپولیس نیستند. آنها اعتقاد دارند انتخاب هر کدام از این افراد بازگشت به گذشته است و هیچ‌کدام از این افراد نباید مربی سرخ‌های تهرانی شوند.

شرایط برای پرسپولیس هر روز سخت‌تر می‌شود و باید دید چه کسی صاحب نیمکت قهرمان سه دوره لیگ برتر خواهد شد. نیمکتی که حالا داغ‌تر از هر زمان دیگر شده است.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها