نایب رئیس خانه صنعت:

مالیات بر ارزش افزوده و مطالبات تامین اجتماعی از مشکلات بخش صنعت است

سید حسن حسینی، نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران اعلام کرد: مالیات بر ارزش افزوده، بخشنامه‌های متعدد و وجوهی که سازمان تأمین اجتماعی دریافت می‌کند، از مشکلات اصلی بخش صنعت کشور است.

مالیات بر ارزش افزوده و مطالبات تامین اجتماعی از مشکلات بخش صنعت است
کد خبر: 313964
|
۱۳۹۸/۰۳/۲۹ ۱۳:۰۸:۳۱

اعتمادآنلاین| سید حسن حسینی، نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران در آستانه فرارسیدن 10 تیر روز صنعت و معدن گفت: مشکل صنعت کشور فقط نقدینگی نیست و شاید مشکل نقدینگی در استان‌هایی مانند خراسان رضوی در مرتبه دوم، سوم یا چهارم قرار بگیرد.

حسینی با اشاره به تحریم‌ها، تاکید کرد: مشکل تحریم‌ها جدی است. سه ماه از سال «رونق تولید» سپری می‌شود و باید حرکت جدی تری در این زمینه آغاز شود.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران ادامه داد: برای رونق تولید باید برنامه ریزی کرد، زیرا تولید در یک فرآیند معینی حاصل می‌شود و براساس این فرآیند باید تولید شکل بگیرد. در غیر این صورت نمی‌توان منتظر موفقیت زیادی در این زمینه بود.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران، دیوان سالاری را از جمله مشکلات بخش صنعت ذکر کرد و گفت: برای رونق تولید باید اختیار کافی به استان‌ها داد تا آنها در این زمینه مستقل عمل کنند.

حسینی یادآور شد: در بخش صنعت، استان‌ها برای انجام بسیاری فعالیت‌ها به موافقت مرکز نیازمند هستند و این می‌تواند روند انجام فعالیت‌ها را با دشواری روبرو کند.

نایب رئیس خانه صنعت، معدن و تجارت ایران گفت: برای مثال مسائل تولیدکنندگان و صادرکنندگان استان‌های گلستان، مازندران، گیلان، تهران و سیستان و بلوچستان با هم تفاوت دارد و نمی‌توان با یک دستورالعمل نسبت به رفع مشکلات آنها اقدام کرد.

وی اضافه کرد: باید در این زمینه به استان‌ها اختیار کافی داد و بحث تفویض اختیار به آنها مورد توجه قرار گیرد تا خود تصمیم بگیرند و به طور مستقل عمل کنند.

حسینی یادآور شد: بخش صنعت به بانک و بهره‌های یارانه‌ای وابسته است و باید در مسیر دستیابی به خودکفایی، بخش تولید را تقویت کرد.

دهم تیر در تقویم رسمی کشور به عنوان روز صنعت و معدن نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها