محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، در گفت‌وگو با «اعتمادآنلاین»:

باید به مردم بیشتر نزدیک شد و با آنها گفت‌وگو کرد/ مطالبات مردم زمین مانده است/ مردم می‌خواهند شرایط به‌ آرامی بهتر شود و حاکمیت به حرف‌های آنان گوش کند/ مردم به دنبال گشایش‌های اجتماعی هستند/ مردم انتظار دارند حاکمیت در بحث حجاب سخت‌گیری نکند

محمدرضا بادامچی، عضو کمیسیون اجتماعی مجلس، گفت: مردم هیچ‌وقت از اصلاحات برنمی‌گردند گرچه از ما ناراضی هستند و مطالبات‌شان محقق نشده است، اما مردم حس می‌کنند که اصلاحات می‌خواهد تغییری انجام دهد و نمایندگان اصلاح‌طلبان، نمایندگان واقعی مردم هستند.

باید به مردم بیشتر نزدیک شد و با آنها گفت‌وگو کرد/ مطالبات مردم زمین مانده است/ مردم می‌خواهند شرایط به‌ آرامی بهتر شود و حاکمیت به حرف‌های آنان گوش کند/ مردم به دنبال گشایش‌های اجتماعی هستند/ مردم انتظار دارند حاکمیت در بحث حجاب سخت‌گیری نکند
کد خبر: 314043
|
۱۳۹۸/۰۴/۱۱ ۱۴:۳۰:۰۰

اعتمادآنلاین| محمدرضا بادامچی، نماینده تهران و عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، در گفت‌وگو با خبرنگار اعتمادآنلاین، در خصوص نحوه حضور مردم در انتخابات مجلس یازدهم، گفت: در کشور ما همواره اتفاقات سیاسی و اجتماعی رخ‌ داده، اما چون مردم می‌خواهند جامعه اصلاح شود و می‌دانند که طریق اصلاح جامعه صندوق‌های رای است، بنابراین به رغم انتقاداتی که دارند، در انتخابات مشارکت و بدین طریق در امورات کشورشان مداخله می‌کنند.

او تاکید کرد: تجربه نشان داده که ممکن است مردم تفکر یک جریان سیاسی را بر دیگری ترجیح دهند، اما در پای صندوق‌های رای حاضر می‌شوند. مردم در سال گذشته به ما نشان دادند که تحولات اجتماعی را بیش از تحولات سیاسی دنبال می‌کنند و می‌دانند اگر شبکه‌های سیاسی به شکل افقی گسترش پیدا کند، بسیاری از کارها را خودشان و بدون اینکه به دولت مراجعه کنند انجام می‌دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: اما ممکن است دستگاه امنیتی در فعالیت‌های محیط‌‌زیستی مانع شود و تشکل‌ها توسعه پیدا نکند. مردم به دنبال ایجاد شبکه‌ای هستند تا عهده‌دار وظایف خودشان شوند که این اتفاق مثبتی است و نباید در مسائل اجتماعی مانع فعالیت تشکل‌های مردم‌نهاد شد.

بادامچی گفت: پیش‌بینی من این است که مردم مشارکت خوبی در عرصه انتخابات خواهند داشت، اما چنانچه به سمت طیف سیاسی دیگری تغییر مسیر دادند ما باید عبرت بگیریم.

او به راهکار پررنگ شدن حضور مردم در انتخابات 98 اشاره و تاکید کرد: باید به مردم بیشتر نزدیک شد و با آنها گفت‌وگو کرد. مردم چیزی نمی‌خواهند بلکه تنها یک ساختار اجرایی می‌خواهند که بیشتر مشارکت داشته باشند. آنها حتی مسائل اقتصادی را متحمل می‌شوند تنها به خاطر اینکه نقشی را بگیرند. بنابراین هر چه به مردم نزدیک‌تر شویم و به تشکل‌های مردم‌نهاد توجه کنیم آنها به حدی درایت دارند که کارهای دولت را خودشان عهده‌دار شوند.

این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در خصوص میزان برآورده شدن مطالبات مردم از سوی مجلس دهم، گفت: در مجلس دهم به دلیل مشکلات بسیار بد اقتصادی که پشت سر هم و به‌ سرعت به وجود آمد نتوانستیم چندان کار کنیم و مطالبات مردم زمین ماند. تحولاتی که در مسائل اقتصادی پدید آمد برای مردم سنگین بود، اما مردم به دلیل حیا و درایتی که دارند جامعه را مدیریت می‌کنند.

بادامچی تاکید کرد: اگرچه مسائل اقتصادی یکی از مطالبات مردم است، اما آنها به دنبال تغییر مسائل سیاسی هستند و می‌خواهند مورد توجه قرار بگیرند؛ برای مثال در بحث حجاب مردم انتظار دارند که حاکمیت سخت‌گیری نکند و به دنبال گشایش‌های اجتماعی هستند. اگر دولت و حاکمیت بتواند مردم را در شبکه‌های اجتماعی یاری دهد و با مردم صحبت و به خواست مردم توجه کند، به نظر می‌رسد که مردم در خصوص مسائل اقتصادی تا حدود زیادی با دولت کنار می‌آیند.

او ادامه داد: مردم نمی‌پسندند که دادسرای ارشاد در تهران شماره تلفن‌هایی را برای گزارش بدحجابی در خودروها اعلام کرده؛ مردم می‌خواهند که سخت‌گیری نباشد و این اقدامات میان مردم فاصله می‌اندازد. ممکن است یک نفر بدون اطلاع‌ گزارشی بدهد، اما این موضوع موجب ایجاد تفرقه میان مردم می‌شود. این انتظارات از مردم و حاکمیت وجود دارد.

این نماینده مجلس تاکید کرد: مردم نسبت به آینده امیدوار هستند، اما مشکلات اقتصادی دارند و باید این مشکلات معیشتی را حل کرد. اگر حاکمیت بتواند از نظر اجتماعی به مردم نزدیک شود، تحمل مردم بالا می‌رود. مردم‌ دوست دارند در جامعه اصلاحات صورت گیرد و پیرو تشتت نیستند، بلکه می‌خواهند شرایط به‌ آرامی بهتر شود و حاکمیت به حرف‌های مردم گوش کند.

بادامچی در پاسخ به این پرسش که شانس کدام جریان در انتخابات 98 بیشتر است، گفت: مردم هیچ‌وقت از اصلاحات برنمی‌گردند، گرچه از ما ناراضی هستند و مطالبات‌شان محقق نشده است. اما مردم حس می‌کنند که اصلاحات می‌خواهد تغییری انجام دهد و نمایندگان اصلاح‌طلبان، نمایندگان واقعی مردم هستند.

او تاکید کرد: ممکن است اصلاح‌طلبان در انتخابات 98 بخشی از پایگاه رای‌شان را از دست بدهند، اما عموم مردم که خواستار تغییر هستند به اصلاح‌طلبان رای می‌دهند.

اخبار مرتبط سایر رسانه ها
اخبار از پلیکان

دیدگاه تان را بنویسید

اخبار روز سایر رسانه ها
    اخبار از پلیکان

    خواندنی ها